Ostrom alatt a Sólyom

Állítólag nem csak itthonról, hanem külföldön élő magyar légiközlekedési szakemberek is ostromolják a Sólyom légitársaságot, amely több száz embert akar foglalkoztatni.

Új történetet kezdünk, ami minden magyar szívét meg fogja dobogtatni - mondta a Sólyom Hungarian Airways vezérigazgatója, Vágó József a Kossuth Rádiónak abból az alkalomból, hogy múlt vasárnap megérkezett a légitársaság első repülőgépe a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre a dél-angliai Bournemouth-ból.

Az Álmos nevet viselő gépről Vágó József azt mondta, a pilóták beszámolója szerint alig fogyaszt többet, mint egy újabb repülő. Korábban azt is közölte, a jármű kifogástalan állapotban van, az első gép charter-repüléseket végez szeptember végéig, amíg a további lízingelt öt gép meg nem érkezik. Hozzátette: a tervek szerint október elején indul az első menetrend szerinti járatuk. Az idén az év végére 36 desztinációra repülnek, induláskor 22 célállomást hirdetnek meg. Egyelőre 12 géppel számolnak ebben az évben, de számuk bővülhet. Hosszú távú járatok a jövő évi menetrendben várhatók - írta a hirado.hu.

Egy lízingelt gép egy hét alatt kitermeli a fizetendő díjat, így nem kell azon stresszelniük magukat, hogy naponta három utat szervezzenek neki. „Mi úgy határozzuk meg, hogy ahová érdemes menni, ahová nyereséges menni, oda fogunk repülni, ahová meg nem, oda nem fogunk repülni” – fogalmazott Vágó József.

Az eddig felvett harminc ember 80 százaléka volt maléves, és ahogy a gépek jönnek folyamatosan, további több száz embert vesznek fel. Például a hat gépre 120 légi kísérőt kell alkalmazniuk, ugyanakkor 700-an jelentkeztek, akikből 150-en a volt maléves, a többiek nagy nevű külföldi légitársaságoknál dolgozó magyarok, akik hazaszerződnének a Sólyomhoz – mondta a vezérigazgató.

Az egyik pilóta elmondta, a Malév csődje után fél évet repült Afrikában, a csádi elnök gépén dolgozott, de a magyarországi munkavégzés számára első számú szempont.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.