Összeesett a tartós fogyasztási cikkek piaca
Mérséklődött a tartós fogyasztási cikkek iránti kereslet 2012 első tíz hónapjában - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet kedden.
A GfK adatai szerint az IT szektor, a háztartási kis- és nagygépek, a nyomtatók és multifunkcionális irodaeszközök piaca zsugorodott 2012 első tíz hónapjában, kivételt a legmodernebb technológiát képviselő tabletek és e-könyv olvasók szegmense jelent, ahol az általános keresletcsökkenés ellenére is egyaránt bővült az eladás és a forgalmazott érték.
A GfK adatai szerint a vizsgált időszakban legnagyobb mértékben a monitorok és asztali számítógépek iránti kereslet csökkent: előbbié 51, utóbbié pedig 48 százalékkal.
A szegmens értékben legfontosabb termékcsoportját jelentő net- és notebook-ok piacának alakulása sem tér el az általános trendtől: az értékesített darabszámot tekintve 23, értékben pedig 15 százalékkal mutatnak alacsonyabb eladásokat.
A szektor két kivételes termékcsoportja az e-könyv olvasók és a tabletek, melyek az általános visszaesés ellenére növekedni tudtak.
A nyomtatók és multifunkciós eszközök piacán a 2012. január-októberi periódusban az előző év azonos időszakához képest erős visszaesés figyelhető meg: 20 százalékkal kevesebbet vásároltak és 22 százalékkal költöttek kevesebbet a magyar fogyasztók.
A hazai fotópiac legnagyobb szegmese továbbra is a digitális fényképezőgépeké. A több műszaki kategóriát érintő piaci visszaesés a fényképezőgépeket is elérte. A 2012 január-októberi időszakban az előző év azonos periódusához képest az értékesített darabszámban több mint 12 százalékos csökkenést mutatnak az adatok.
A háztartási kisgépek, mind a nagygépek piaca csökkenést mutat 2012 első tíz hónapjában. Háztartási nagygépekből 6,5 százalékkal adtak el kevesebbet és ezzel egy időben 5 százalékos áremelkedés volt megfigyelhető.
A nagy vesztesek a mikrohullámú sütők és a fagyasztók: előbbi eladása 8,4 százalékkal, utóbbié pedig 9,3 százalékkal esett vissza az előző év azonos időszakához képest múlt első tíz hónapjában.