Négymilliárd eurót visz a Volkswagen Kínába

A Volkswagen német járműgyártó négymilliárd eurót fektet be Kínában a következő közel két évben a termelés bővítésére, hogy kielégítse az autói iránti bővülő keresletet.

"Kína a VW legfontosabb külpiaca. A kereslet olyan jelentősen bővül, hogy a meglévő termelői kapacitás már nem elegendő" - mondta Martin Winterkorn, a VW vezérigazgatója. 

A wolfsburgi székhelyű cég azzal számol, hogy idén kétszámjegyű eladási növekedést ér el Kínában, amivel megerősíti piacvezető szerepét az ázsiai országban.

Kína az idén egyébként megelőzheti az Egyesült Államokat és átveheti a legnagyobb autópiacnak kijáró címet. Kínában az értékesítések jelentős mértékben megugrottak az állami konjunktúra  élénkítő programnak és a kompakt autókra adott adókedvezményeknek  köszönhetően.

"A kínai autópiac olyan fellendülésben van, egyes szegmensekben 30 százalékos növekedési ütemmel, amire még a legjobb években sem  volt példa" - mondta a napokban Winfried Vahland, a Volkswagen kínai igazgatója.

A VW mindhárom márkája, a Volkswagen, az Audi és a Skoda értékesítési rekordot ért el Kínában. "Mindenünket kiárusítottuk - közölte Winfried Vahland.

Kína a német és amerikai "roncsprémium" modellel szemben az 1,6  liter lökettérfogat alatti autókra kivetett forgalmi adó tízről öt százalékra történő csökkentésével ösztönzi az eladásokat. A kompakt autók értékesítése az első félévben 45 százalékkal emelkedett. Különösen az ország elmaradottabb nyugati területein, ahol még bőven van lehetőség felzárkózásra.

A kormány azzal számol, hogy az idén 12 millió autót sikerül értékesíteni, 28 százalékkal többet mint tavaly. Az Egyesült Államokban "mindössze" 10 millió autó eladására számítanak.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.