Milliós visszahívás: Audi, Ford, Mini, Seat, Skoda, VW
A Minik taroltak a Dakaron, ám hogy ne legyen tökéletes az év eleje a brit márkának, kilencvenezer 2007–2011 között gyártott autóját kell tűzveszély miatt rendkívüli szervizlátogatásra behívnia – áll az USA közlekedésbiztonsági hivatalának (NHTSA) közleményében. Eddigi adatok szerint már tíz ilyen kocsi motorja is kigyulladt. Egy októberben indított vizsgálat szerint az elektromos hűtőszivattyú hibája esetén a túlmelegedett turbófeltöltő tüzet okozhat.
Ugyancsak tűzveszély miatt a Ford 450 ezer autót hív vissza: a 2004–2007 között gyártott 206 ezer Freestar és Mercury Monterey minivan, valamint 244 ezer Escape sportterepjárónál a főfékhengerből szivárgó folyadék okozhat korróziót, ami az NHTSA megállapítása szerint tűzveszélyes. Az érintett modelleket nem forgalmazták az európai piacon.
A Volkswagen világszerte 325 ezert autót hív vissza elővigyázatosságból javításra. Az autoservicepraxis.de weboldal szerint a visszahívás a 2 literes dízelmotorral szerelt 2009-es és 2011-es évjáratú VW Eos, Golf, Jetta, Passat, Scirocco, Tiguan és T5 modelleket, valamint az Audi, Seat és Skoda azonos hajtóművel szerelt modelljeit érinti. A visszahívás a "23K2" (VW), "23K5" (Skoda), "23J8" (Audi) és "23K6" (Seat) kóddal ellátott járművekre vonatkozik. A meghibásodás a dízelmotorok üzemanyag-befecskendező rendszerében léphet fel, emiatt leállhat a motor. A hiba az erős üzemanyagszagról is felismerhető. A megelőző jellegű javítás modelltől függően 15-30 percet vesz igénybe.