Kínai buszok összeszerelésére még jók vagyunk
A magyarországi buszgyártás lehetőségét vizsgálja a Xiamen King Long United Automotive Industry Co. Ltd. A kínai cég vezetése az erről szóló szándéknyilatkozatot már aláírta, és az előkészületek megkezdésével megbízta magyar képviseletét - jelentette be Kelemen János. A King Long Magyarország Kft. ügyvezetője szerint az új ipari bázis kialakításáról leghamarabb fél év múlva születhet döntés.
A King Long magyarországi befektetésének részleteiről az ügyvezető nem nyilatkozott. Csupán annyit árult el: az autóbusz összeszerelő üzem számára három lehetséges helyszínt is kiszemeltek. A gyár megépülhet a Dél-Alföldön, Gyöngyös környékén, vagy Miskolcon. A végső döntést a következő hónapok tárgyalásai alapozhatják meg.
Egyelőre nem lehet tudni, hogy a King Long mekkora befektetésre készül hazánkban. Esetleg felépülő üzemének méreteire azonban valamelyest következtetni lehet abból, hogy a hivatalos közlések szerint szerelőállásaiból naponta két autóbusznak kellene kigördülnie. Az évi 300-320 darabos termeléshez hozzávetőleg 200-300 dolgozóra lesz szükség.
Ha a gyár valóban megépül, alvállalkozók és beszállítók egész sorának adhat majd munkát. Köztük azoknak a cégeknek, amelyek eddig is szállítottak alkatrészeket, részegységeket a kínai cégnek. A hazánkban már forgalomba helyezett 150 King Long busz Alcoa keréktárcsái Székesfehérváron, ZF sebességváltói Egerben, Allison automataváltói Szentgotthárdon, Vibracustic légrugói Nyíregyházán készültek.