Magyar buszt tesztel a várban a BKV
A három évvel ezelőtti tesztelés idején még MidiCity S91-esre hallgató midibusz a környezetvédelem terén is előrelépett: 115 kW-os Daimler motorja – a tökéletesített kipufogórendszernek köszönhetően – megkapta az Euro5-ös minősítést. A jármű belső hőmérsékletét a nyitható, színezett oldalablakok segítségével az utasok is szabályozhatják, de nagy melegben valódi komfortot a teljeskörű utastéri légkondicionálás biztosít.
A levegő hűtése mellett pollenszűrő, frisslevegő- és szmog üzemmód, temperált szellőztetés, valamint diffúz levegőelosztás kényezteti a járaton utazókat. Ha tél volna, próbára tehetnénk az ajtóknál található részleges padlófűtést, a radiátorokat, sőt, a tetőfűtést is.
A kerekesszékkel érkezőknek sem kell bosszankodniuk: közlekedésüket a második ajtónál mechanikusan működtethető rámpa segíti, a ma már elmaradhatatlan térdeplőfunkcióval együtt.
A tesztautóbuszon a BKV közleménye szerint ingyenes az utazás. A társaság cserébe csak annyit kér: az utasok osszák meg az utazás során tapasztalt benyomásaikat a közlekedési vállalalttal. Az észrevételeket az ugyfelszolgalat@bkv.hu e-mail címen, a BKV honlapjának online ügyfélszolgálatán, vagy telefonon várják.
A tesztelők elsősorban azt szeretnék kideríteni, mennyire felel meg az utasoknak a busz üléseinek száma, elhelyezkedése, az ülések közötti folyosó mérete, a kapaszkodók mennyisége. De fontos szempont az utazás során tapasztalt komfortérzet, az utastájékoztatás minősége, valamint a jármű megjelenése, esztétikuma is.