Leállhatnak a Volánbuszok Budapest környékén

A Volánbusz megszabadulna alvállalkozóitól. Ha ez hirtelen következik be, borulhat a menetrend.

A Volánbusz a főváros környékén alvállalkozókat is foglalkoztat, akik 160–180 autóbusszal vesznek részt az agglomerációs közösségi közlekedésben. Az alvállalkozók meglehetősen nyomott árakat vállaltak az árlicitben. Veszteségeiket a fővállalkozó később különböző kompenzációs kifizetésekkel egyenlítette ki. Senki sem vitatta a bevételi jutalékok jogosságát, de például az üzemanyagár-kompenzáció és más hasonló tételek szakmailag nem védhetőek, hiszen eredetileg fix árra szerződtek, vagyis annak tudatában, hogy az üzemanyagok drágulása az alvállalkozók kockázata - írja az iho.hu. Ezek felmondása tehát jogszerűnek tűnik, bármennyire is kellemetlen az alvállalkozóknak.

Márpedig a Volánbusz fél éve regnáló új vezetése a jelek szerint úgy látja, az alvállalkozók kiiktatásával szerezhetne jó pontokat az utasoknál és a politikánál. A Zsámbéki medencében, Gödöllő, Vác, Galgamácsa, Erdőkertes, Fót térségében szolgáltató cégek olcsóságához ugyanis minden bizonnyal hozzájárult, hogy igen olcsón vettek kínai King Long buszokat. Ezekre azonban az utasok sokat panaszkodnak, télen a fűtés, nyáron a légkondi bizonyult elégtelennek.

Arról érkeztek hírek, hogy az alvállalkozó egyik tulajdonosa segítséget kért az egyre elmérgesedő helyzet tárgyalásos úton való rendezéséhez a buszközlekedési társaság tulajdonosától. A Volánbusznál ezt a hírt úgy értelmezték, hogy az alvállalkozó november 15-én ki akar vonulni a közszolgáltatásból.

Következő lépéskén a Volánbusz nemrégiben felmondta az üzemanyagár utólagos térítésének eddig az alvállalkozókra is vonatkozó lehetőségét tartalmazó szerződést. A lépés jog szerint szabályos, de aligha nevezhető barátságosnak.

A Volánbusznál november 7-e óta rendkívüli helyzet van, értekezlet értekezletet ér, válságtanácskozások vannak a tartalék buszokról, a kölcsönzött sofőrökről, a szükségmenetrendről. Egy biztos, a Volánbusz teljesítményének csaknem harmadát az alvállalkozók látják el. Nagyon valószínű, hogy az utasok azzal fognak szembesülni: ritkábban jön a busz, vagy úgy sem.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.