A százezer eurónál drágábbak kollekciója
A piaci átlagnál kisebb mértékben estek a szuper-luxusautók eladásai. Százezer eurónál drágább sportkocsiból és limuzinból 2008-ban 32,2 ezer kelt el világszerte, ez 6,1 százalékkal kevesebb, mint 2007-ben. A szegmens méretéhez képest jelentős a raktárkészlet, mert 38,3 ezer darabot gyártottak, ami 3,9 százalékkal több, mint 2007-ben, de 6100 vevőre vár.
A Rolls-Royce 38 százalékkal, a Maserati 37 százalékkal, a Ferrari 23 százalékkal növelte termelését. Ami biztos, hogy az előrejelzések itt sem kedvezőek, mert az eddig legnagyobb piacon, az Egyesült Államokban, zuhantak az eladások, és a reményteljes orosz piacon is folyamatosan csökken a kereslet. A kínai és a közel-keleti vásárlások még nem lassultak, legalábbis egyelőre, de a takarékossági itt is fékezheti a piacot.
A Volkswagen-konszern luxusmárkája már érzi a válságot, hiszen a Bentley 2007-ben még tízezernél több autót adott el, tavaly 7600-at, ezzel elvesztette vezető helyét. A kategória másik nagy vesztese a James Bond-filmekben is sokat szereplő Aston Martin (-13,5%) és a Mercedeshez tartozó Maybach, melyből tavaly háromszáz kelt el, ami 25 százalékos esést jelent egy év alatt.
A szuperluxus kategória 2008-as globális eladási listáját 8586 autóval a Maserati vezeti, majd 7604 darabbal a Bentley következik, a harmadik helyen a FIAT-konszernhez tartozó Ferrari áll 6587 darabbal. Aston Martinból 6400, Lamborghiniből 2430, Rolls-Royce-ból 1212 kelt el tavaly. A BMW-hez tartozó Rolls-Royce legnagyobb piaca az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság, ám ott csökkent a kereslet, ezt viszont kompenzálta az Egyesült Arab Emirátusok, Kína és Oroszország fejlődése.
A Phantom eladásai is 20 százalékkal nőttek egy év alatt, miközben választékát is bővíti a Rolls-Royce, mely a jövő héten nyíló Genfi Autószalonon mutatja be legújabb szülöttjét. A fiatalabb nemzedéknek szánt, és egyelőre még csak 200EX jelzésű tanulmánymodellt így jellemezte a főtervező: csábító, hívogató, elérhető, és minden találkozáskor rabul ejt. Ian Cameron szavaiban azért van némi túlzás, hiszen a Phantomnál kisebb, de a kicsinek éppen nem nevezhető modellt ugyan 30 százalékkal olcsóbban ígérik nagyobb testvérénél, de az ára még így is 180 ezer euró lesz. Szokás szerint a cég nem adja meg a motor teljesítményét, amiről csak annyit nyilatkoznak, hogy a V12 hengeres elegendő az 5,4 méter hosszú, közel két méter széles és 3,3 méteres tengelytávú 200EX mozgatásához, melyet a fiatalabb korosztálynak szántak. Az első Experimental-modell, az 1EX 1919-ben készült, a legújabb sorozatgyártása 2010-ben indul Goodwoodban.