Késésért a légitársaságoknak is fizetni kell

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) szerint az Európai Bíróság kimondta, hogy ha egy repülőjárat legalább három órát késik, az utasokat 250 eurós kártérítés illeti meg. Az EFK kritikáinak középpontjában álló Wizz Air szerint ugyanakkor a bírósági ítélet nem változtatott az uniós szabályozáson, az pedig nem általános érvénnyel írja elő a kártérítést.

Az EFK közleményében kiemelte: nem lehet elvitatni a Wizz Air által alkalmazott késési jótállás intézményének pozitív vonását, mivel ha a késés 2 és 3 óra között van, és az utas megváltotta a jótállás díját, akkor a légitársaság 27500 forintnyi kreditet ír jóvá az előzetesen létrehozott Wizz Air számlán az utas számára. Emellett a késési jótállás minden típusú késésre érvényes, még azokra is, amelyek nem a légitársaságtól függenek, így például az időjárás vagy munkabeszüntetés miatt bekövetkező késésekre is.

Ezzel szemben azonban az Európai Fogyasztói Központ álláspontja szerint késés miatti kártérítés - a vis maior esetét kivéve, - automatikusan járna minden utasnak a 3 órát meghaladó késés esetében anélkül, hogy azért előzetesen külön díjat fizetne. Ilyenkor a kártérítés pénzben jár, nem pedig az adott légitársaságnál jóváírt repülési kreditben.

Az Európai Fogyasztói Központ bízik abban, hogy a légitársaságok az általuk biztosított többletjogok mellett, mindenféle díjszabás nélkül maradéktalanul biztosítják a légiutasokat megillető jogokat a fogyasztóknak.

Kázmér Natasa, a Wizz Air kommunikációs igazgatója elmondta: nem váltja ki a késési jótállás a légitársaságokra vonatkozó hatályos uniós szabályzatot, az csak egy plusz szolgáltatás, amellyel az utasok bizalmát kívánja erősíteni a légitársaság.

Rámutatott: a hatályos jog szerint jelenleg csak akkor jár a visszatérített repülőjegy mellé 250 eurós kártérítés, ha a légitársaság hibájából törölnek járatot, vagy utasították vissza az utasok beszállását. Amennyiben nem a légitársaság hibájából törölnek egy járatot, akkor nem jár a 250 euró, azonban az utasok visszakapják repülőjegyük árát és a légitársaságnak kell állnia a szállásköltségüket is. Emellett abban az esetben, ha 5 óránál többet késik egy járat, az utasok elállhatnak az utazás jogától és repülőjegyük árát ekkor is visszakapják.

Kiemelte: a Wizz Air május elején bevezetett szolgáltatása csak egy többletszolgáltatás az utasok számára, emellett minden törvényi kötelezettségének eleget tesz a légitársaság.

 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.