Kényszerpihenőt tart a Volkswagen is

A német Volkswagen autógyár hétfőtől öt napra leállította a gyártást lengyelországi, poznani üzemében, a kereslet csökkenése miatt, de a dolgozók megkapják a pénzüket. Az üzem e hónap elején is leállt már három napra, hasonló okból.

- A szakszervezettel kötött megállapodás szerint a Volkswagen állandó alkalmazottai nem vesztik el munkahelyüket, és alapfizetésük változatlan marad. A mostani után egyelőre nem tervezünk több leállást - mondta a poznani üzem  szóvivője, Piotr Danielewicz a PAP hírügynökségnek.

A Volkswagen poznani üzemében naponta körülbelül 600 kocsit gyártanak, az alkalmazottak száma több mint 6000. A VW németországi gyáraiban és pozsonyi üzemében is volt  már leállás az utóbbi időben, a csoporthoz tartozó cseh Skodánál az  első félévben péntekenként nem termelnek.

Korábbi bejelentés szerint  a németországi gyárakban most hétfőtől egy hétig rövidített  munkaidőben dolgoznak, ez a németországi gyárak 92 ezer dolgozójából  61 ezerre vonatkozik. A rövidített munkaidőre is   teljes bérüket kapják, csak a pótlékoknál lesz veszteségük.

Európában két évtizede nem adtak el olyan kevés új autót, mint  januárban, a fogyasztói bizalom megrendülése és a hitellehetőségek  szűkülése miatt, az európai autógyártók szövetsége (ACEA) utolsó  összesítése szerint. Az EU új tagországaiban jobban visszaesett az  eladás, mint Nyugat-Európában.

Ezzel megfordult az irányzat: a nyugat-európai értékesítés már tavaly év eleje óta kókadozott, miközben Kelet-Európában még kiugróan nőtt. Januárban kilencedik  hónapja csökkent az új kocsik értékesítése: 958 517 új autó kapott  rendszámot Európában, 27 százalékkal kevesebb, mint tavaly januárban, miután tavaly évi átlagban 7,8 százalékkal szűkült az  európai autópiac. Az év első hónapjában is kevesebbet dolgoztak az  autógyárak, átlagosan heti 1,4 nappal kevesebbet, mint tavaly  januárban.

Nyugat-Európában az európai átlagnak nagyjából megfelelő, a  tavaly januárinál 26,5 százalékkal kevesebb autó, összesen 891 505  kapott rendszámot januárban. Az új EU-tagországokban 34 százalékkal  estek vissza az eladások, 66 994-re, a legkisebb mértékben  Lengyelországban, 5,3 százalékkal, az ellenkező végen Romániában  53,2 százalékkal, Magyarországon 52,3 százalékkal. Szlovákiában 39,2  százalékkal 2907-re csökkent az eladott új autók száma tavaly  januárhoz képest.

Egész Európában a vezető márkáknál a csökkenés 20-35 százalék  között volt januárban, miközben a Volkswagen 1,8 százalékkal 20,8  százalékra, a Ford 0,7 százalékkal 10,7 százalékra növelte piaci részesedését.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.