Itt a Modulo, az első elektromos midi busz

Villany hajtja, utasokat szállít - mégsem trolibusz. Mi az? A válasz: elektromos hajtású autóbusz, amelynek prototípusát szerdán mutattak be a budai Várban. Azért ott, mert a Modulo Medio Electricet kifejezetten szűk negyedekre tervezték, bár egyelőre sem a Várban, sem máshol nem szállíthat utasokat.

Nem véletlen a premier időzítése sem, hiszen ezzel megelőzték az összes hazai gyártót és forgalmazót felvonultató zsámbéki Busz Expót, meg persze egyben bejelentkeztek a következő BKK busztenderre. A nyolc méter hosszú és 5,5 méteres tengelytávú Medio busz az első eleme az új modellcsaládnak, melyben a kisebb, 6,5 méteres Minimo és a 9,5 méteres Optimo. közé ékelődik.

Wahl István, a gyártó MABI-Bus ügyvezető igazgatója terveikről szólva elmondta, hogy kínálatukban szerepel majd gázüzemű, hibrid és áramszedős trolibusz is, ezek férőhelye igény szerint 50-től 87 személyig változtatható. A most debütált Modulo 65 utas szállítására alkalmas, a busz 1200 kilogrammos kompozit karosszériája 30 évre készül, nem rozsdásodik, így kisebb karbantartási igénye.

Mindenki az új buszt nézi   Fotó:Móricz-Sabján Simon / Népszabadság

A Modulo Rába futóművet és korszerű Knorr-Bremse fékrendszert kapott és utasszámlálóval is felszerelik. Most azon dolgozik a fejlesztő Evopro csapata, hogy meginduljon a sorozatgyártás, ez idén akár száz, jövőre kétszáz buszt jelenthet. A fejlesztéshez eddig uniós forrásból 394 millió forintot használtak fel.

A modellcsalád sorozatgyártása több száz új munkahelyet eredményezhet az amerikaiaktól a közelmúltban visszavásárolt NABI budapesti telephelyén és beszállítóiknál.

Csepreghy Nándor helyettes államtitkár a bemutatón a csendes és a tiszta jelzőkkel illette a villamos hajtású járművet. Önkritikusan elismerte, hogy Magyarország uniós szinten ma még az utolsó helyen áll a zöld energiák felhasználása és a kutatás-fejlesztés területén, de ezen változtatni kell. Kulcsszerep jut ebben a Jedlik Ányos elektromobilitási programnak. A buszosok a névadó iránti tiszteletük jeléül a JAP-001-es rendszámot választották járművüknek. 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.