Hirosimában készül a jövő Alfa Romeo sportkocsija

A legsikeresebb roadstergyártóval kötött megállapodás értelmében a Mazda japán üzemében készül a 2015-ben piacra kerülő kétüléses Alfa Romeo.

Kis szériás autókat nem gazdaságos önállóan fejleszteni, ezt jelzi a Toyota és Subaru együttműködéséből született GT 86-os sportkocsi, és a legújabb megállapodás is. A Mazda Motor Corporation és a Fiat Group Automobiles S.a. közösen fejleszti következő kétüléses sportkocsijait, ennek első gyümölcse az olasz konszernhez tartozó Alfa Romeo GT-je, melyet 2015-től Japánban gyártanak, és a roadster a következő generációs Mazda MX-5 hátsókerék-meghajtású modell szerkezetére épül majd. A japán cég korábbi kétüléseseiből 1989 óta kilencszázezer kelt el, ami világrekord a kategóriában.

A Mazda és Fiat tanulmánya két különböző, egymástól eltérő stílusú, ikonikus és márkaspecifikus, könnyűsúlyú, hátsókerék-meghajtású roadster kifejlesztését célozza. Mind a Mazda-, mind pedig az Alfa Romeo-modellváltozatok speciális, saját gyártású, mindkét márka esetében egyedi motorokkal rendelkeznek majd. A projekt feltétele, hogy mindkét gépjárművet a Mazda gyártja majd Japánban, a hiroshimai gyárban, ahol az Alfa Romeo gyártását előreláthatóan 2015-ben kezdik meg.

“A Mazda egyik legfőbb vállalati célkitűzése a más márkákkal való technológiai és termékfejlesztési együttműködés létrehozása, és ezen együttműködés a Fiattal egy meglehetősen fontos első lépés ezen az úton. Különös örömünkre szolgál, hogy egy ilyen komoly presztízsértékkel rendelkező márkával, amilyen az Alfa Romeo, dolgozhatunk együtt az új roadsterünk tervezésében, amely a jövőgenerációs MX-5 modellünkön, a Mazda legendás sportkocsiján alapszik majd, amely a világ valaha is létezett legkeresettebb roadstere” – mondta Takashi Yamanouchi, a Mazda Igazgatója, Igazgató Tanácsának elnöke és elnök-vezérigazgatója.

“Ez a megállapodás egyértelműen demonstrálja az elkötelezettségünket az Alfa Romeo iránt, valamint az elhatározásunkat, hogy az Alfa Romeót egy igazi globális márkává tegyük. A Mazdával kötött megállapodás számunkra a világ által elismert vezető kompakt hátsókerék-meghajtású autó gyártójával való együttműködést jelenti annak érdekében, hogy az Alfa Romeo számára egy olyan izgalmas és stílusos roadstert fejlesszünk ki, amely illik az Alfa Romeo tradícióihoz. A Mazdával való együttműködés lehetősége nagy örömünkre szolgál, és reméljük, hogy sikerül a jövőre vonatkozóan megalapoznunk egy folyamatos és gyümölcsöző kapcsolatot” – mondta a Fiat elnök-vezérigazgatója, Sergio Marchionne.

A végső megállapodás aláírására várhatóan 2012. második félévében kerül sor. A Mazda és a Fiat abban is megállapodtak, hogy esetleges jövőbeli, európai együttműködési lehetőségeikről is tárgyalni fognak.

 

Az Alfa Romeo 4 C tanulmánymodell karosszériája alá Mazda technika kerül
Az Alfa Romeo 4 C tanulmánymodell karosszériája alá Mazda technika kerül
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.