Budapestre jön az Emirates légitársaság

Ősztől naponta indul a Budapest–Dubai-járat. Összesen akár 3800 utast tudnak a két főváros között szállítani.
Röviddel ezelőtt jelentették be Dubaiban, hogy az Emirates Airline naponta közlekedő menetrendszerinti járatot indít Budapest és Dubai között. Az október 27.-én startoló légi összeköttetés révén rövid átszállási idők mellett érhető el Ázsia, a Közel-kelet és Ausztrália több városa, de akár Rió és Buenos Aires is. A járatot az első pillanattól nagy befogadóképességű, széles törzsű Airbus A330-as repülőgépekkel üzemelteti a légitársaság, amelynek logója a foci-vb reklámtábláiról is ismerős lehet.
falseBudapest Airport / Fotó

Az Emirates Airbus A330-asa így két osztályon 278 ülőhelyet kínálva hetente összesen akár 3892 utast képes szállítani Budapest és Dubai között. A Malév csődje óta ez az első nagy távolságra közlekedő, hagyományos légitársaság által üzemeltetett járat, amely nagy repülőgéppel kezdi meg üzemelését – igaz, mással nem is kezdhetné, hiszen az Emirates flottájában nincsenek keskeny törzsű, egyfolyosós repülőgépek. A járat indítását megelőzte, hogy a légitársaság bejelentette: Budapesten nyitja meg globális szolgáltatóközpontját, 300 embernek adva munkát Budapesten. A légitársaságnál egyébként összesen 140 magyar dolgozik ma is, köztük 114 utaskísérő, de nyolc pilóta is repül náluk – köztük Bártfai Krisztián olimpiai bronzérmes kenus.

– Keményen dolgoztunk velük az elmúlt öt évben azon, hogy a gyorsan növekvő forgalmú hálózatukba Budapestet is vegyék fel, és nincs kétségem afelől, hogy az új napi rendszerességgel közlekedő járat nagyon népszerű lesz – mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. A most bejelentett járat minden irányban 12 tonna áruszállítási kapacitást is jelent majd, s ez komoly lehetőség a különleges minőségű, de romlandó élelmiszert forgalmazó magyar agrárcégeknek arra, hzogy eljuttassák portékáikat Dubaiba.

A most bejelentett dubai járat konkurenciája lesz a Wizz Air szolgáltatásának, amely a Dubai World Central repülőtérre közlekedik. Nagyobb lesz a verseny azonban az ötcsillagos minősítéssel rendelkező Qatar Airwaysszel, amely már jó ideje és naponta közlekedik Dohába, ahonnan hasonló úticélokra utazhat tovább a budapesti utazó. De komoly konkurenciája lesz a Turkish Airlinesnek is, amely hasonlóan sok átszállási lehetőséget kínál, ráadásul kitűnő menetrend mellett, hiszen Budapestről napi három géppel repülnek isztambuli átszállóközpontjukba. Ami a versenyt és a reptereket illeti: a dubai reptéren az Emirates által használt terminál még a turistaosztályon utazóknak is kényelmi szolgáltatások sokaságát kínálja, hasonlóan a Qatar Airwayshez, amelyik májusban nyitotta meg a Hamad Internationalt, a vadonatúj átszállóközpontját Dohában. 

Az Emirates a világ negyedik legnagyobb légitársasága, bázisrepülőtere az Egyesült Arab Emírségek fővárosában található Dubai International Airport. A Közel-Kelet vezető légitársasága 224 repülőgépből álló flottát üzemeltet, amely kizárólag széles törzsű légi járművekből áll (Boeing 777, Airbus A330, Airbus A340 és Airbus A380) és világszerte 143 desztinációra közlekedik. A legnagyobb flottát üzemelteti az Airbus A380 szuperjumbóból.

A fedélzeten olyan szolgáltatások várják az utasokat, mint például az ülések közötti üzenetküldési lehetőség, széles választék mozifilmekből és tévéműsorokból, s egyes gépeken a wifi internet is. A turista osztályon harminc, a business osztályon negyvenkilós lehet a feladott poggyász. 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.