Az Emirates központot nyit Magyarországon

Az Emirates Airlines, az Egyesült Arab Emírségek egyik legnagyobb vállalata Magyarországon nyitja meg új, Európában második ügyfélszolgálati központját – jelentette be a Parlamentben hétfőn Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára. A több nagy európai labdarúgócsapat fő támogatójaként is megjelenő vállalat ezzel globálisan a hetedik ilyen bázisát alakítja ki. Eddig Dubaiban, Manchesterben, Mumbaiban, New Yorkban, Melbourne-ben és Guangzhouban működtettek hasonló egységet. (Az Emirates hat globális központja több mint 45 országot szolgál ki és átlagosan napi 35 ezer hívást és e-mailt kezel.)

Az új központ munkatársainak toborzása idén tavasszal kezdődik meg. A központ indulása kapcsán az államtitkár annyit mondott: az indulás „lépcsőzetesen", az év végéig történhet meg. Szijjártó Péter hozzátette: valóban egy hatalmas társaságról van szó, amelynek a tavalyi árbevétele meghaladta az egymilliárd dollárt. Összesen 70 ország, 130 célállomására mintegy 1200 járatot üzemeltetnek, míg az alkalmazottaiknak száma meghaladja a 62 ezret.

A központtal kapcsolatban kifejtette: 2012 márciusában indultak a tárgyalások, míg 2013 októberében tették meg a magyar állami hozzájárulásról szóló ajánlatot, ami 300 millió forintról szólt. Az államtitkár szerint ezzel sikerült az általuk ismert két konkurenciát, egy régióbeli és egy észak-afrikai nagyvárost megelőzni. Az Emirates részéről ugyan nem voltak jelen a bejelentésen, ám a sajtóanyagból kiderült, s ezt Szijjartó Péter is elmondta, hogy a több millió dollárba kerülő beruházás – erről többet a cég felhatalmazásának hiányában nem mondott - révén 300 főnek ad munkát az arab légitársaság.

Döntését a közleményben a vállalat azzal magyarázta: az európai piac stratégiai jelentőségű számukra, bevételük döntő része ebből a régióból származik. Az új budapesti központnak ennek megfelelően stratégiai szerepe lesz az európai növekedési tervek megvalósításában.

A kiadott közlemény idézi Karen Bell-Wrightot, az Emirates kereskedelmi és ügyfélszolgálati központjának alelnökét, aki szerint széles körben kutatták az új központ megfelelő helyszínét. Budapest minden téren jól szerepelt. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) segítsége ugyancsak meghatározó volt a végső döntésben. Szavai szerint az említetteken túl igencsak lényeges volt, hogy a szükséges nyelvtudás és a telekommunikációs infrastruktúra is rendelkezésre áll Magyarországon.

Szijjártó Péter az előbbiekhez hozzátette: Magyarországon jelenleg 80, az Emirates leendő egységéhez hasonló szolgáltató központ működik, amelyek összesen 30 ezer embert foglalkoztatnak. Ezen felül a HITA 30 olyan projektet kezel, ami szolgáltató központ létesítésére vonatkozik.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.