Bemutatták Győrben a 'legmagyarabb' buszt
Az Econell a "legmagyarabb" busz, fogalmazott a Kravtex ügyvezetője a társaság saját fejlesztésű új járművéről. A Fiat-motor kivételével gyakorlatilag minden egysége, alkatrésze idehaza készül. Szombath Imre főkonstruktőr szerint a negyven fejlesztő- és technológus mérnök által tervezett, kialakított busz sok technikai újdonságot tartalmaz, üzemeltetése a leggazdaságosabb, üzemanyagfogyasztása a legalacsonyabb.
A Volán társaságoknál 900 Credo fut, ezek a közelekdési cégek más, jobbára elöregedett járműveihez képest évente egymilliárd forint üzemanyagköltséget takarítottak meg, hangzott el a bemutatón.
Az Econell gazdaságos üzemeltetését garantálja a 19,5 colos kerékrendszer, mely kisebb tömegű futómű beépítését teszi lehetővé. Átalakították a tizenkét méter hosszú, alacsonypadlós busz belső terét, 49 ülő- és 41 állóhely fogadja az utasokat.
Az Econell márkanevű járművet elővárosi, helyközi busznak szánják. A Kisalföld Volán már kipróbálta, s a visszajelzések egyértelműen kedvezőek.
Krankovics István arról is szólt, hogy telephelyükön, a mosonmagyaróvári Kühnében eddig 4 milliárd forintot ruháztak be a buszgyártásba, s további milliárdokat költöttek a fejlesztésre. Jelenleg 24 féle saját konstrukcióban készülő busztípust kínálnak.
A bemutató sajtótájékoztatón kérdésként szóba került, hogy amennyiben az államosított Rába is gyárt majd buszokat - az előzetes hírek erről számoltak be -, az milyen hatással lehet az ugyancsak győri székhelyű Kravtex jövőjére.
Krankovics István elmondta: a Rába terveiről nincs érdemi információjuk. Azt örömmel veszik, ha a hazai buszgyártás kap elsőbbséget az importtal szemben. A Kravtex azonban szintén késztermékeket készít, így várhatóan versenytársa lehet minden új próbálkozásnak.