Magyar cég uralhatja az autós navigációs piacot
Magyar lehet az autóipar egyik meghatározó beszállítója a beépített navigációk területen, 2012-ben már több százezer autóba kerül be az NNG (volt NavNGo) saját fejlesztésű, a gyárilag beépített autós rendszerek követelményeinek megfelelő navigációs megoldása. A 490 millió forintos beruházást a magyar multicég saját pénzből finanszírozta, ám azt 149,5 millió forinttal támogatta az Új Magyarország Fejlesztési Terv EU-s forrásokból.
- A KMOP pályázatot több, mint másfél éve pont azzal a céllal írták ki, hogy támogassák a hazai cégek tartós beszállítóvá válását – mondta Szombathelyi Péter, az NNG operatív igazgatója. A meghatározó beszállítóvá válás valóban teljesül is, hiszen egy piacvezető gépjármű-elektronikai vállalat megrendelésére készült az NNG fejlesztése, s azt sikeresen le is szállították. A cég a megrendelőt kérdésünkre nem kívánta megnevezni, titoktartási szerződésre hivatkozva.
A termék egy navigációs komponens, amely önmagában nem életképes, csak hardverekkel és más szoftverekkel együtt – mondta Fülöp Miklós a cég technológiai igazgatója. Hozzátette: bár a rendszerek több alkotóelemét egymástól független cégek fejlesztik, azoknak teljes mértékben illeszkedniük kell az adott autókba, s ezek összehangolását az NNG szoftvere végzi.
Az NNG elődje, a NavNGo fejlesztette ki évekkel ezelőtt az iGo navigációs rendszert a PDA és PNA, majd a mobilkészülékekbe. Az új rendszer is az iGo motorján alapul, ám az autógyártók elvárásai szerint kellett fejleszteni a szoftvert, amely kis- és özépkategóriás autókban biztosítja majd a navigációt.
Ilyen például, hogy a GPS és a mobil jelek mellett a szoftvernek az autó más szenzora által küldött jeleket is figyelembe kell venni, valamint fontos az is, hogy a rendszernek el kell indulnia néhány másodperc alatt – amíg a vezető elindítja a motort és maga is indulásra kész. Mindezt ráadásul sokkal gyengébb hardver mellett, mert az autókba nem szerelnek olyan izmos rendszereket, mint például egy mobilba vagy egy mai navigációs készülékbe. A szoftver testre szabhatóságát is biztosítani kell, hiszen azt több autómárka is használja majd. Az NNG fejlesztése ebben a projektben a térképet rajzolja és a navigációt végzi, a felhasználói felületet máshol végzik.
Ez a fejlesztés, melyaz NNG szerint két éven belül térül majd meg, a cég működését is átalakítja. Az autóipari projektek ugyanis 1-2 év hosszúak, míg korábban egy-másfél hónapos projekteken dolgoztak – lévén, a kézi készülékek piacán sokkal gyorsabb volt a technológia-fejlődés. A cég vezetése szerint négy év múlva már az árbevételük 50-60 százalékát is adhatja az autóipar.
Az NNG Kft. a mobil, a járműipari és a személyi navigációs szektor számára fejleszt navigációs megoldásokat, és kínál teljesen testre szabható, fedélzeti 3D-s navigációs alkalmazásokat. A vállalat emellett saját digitális térképek fejlesztésével is foglalkozik. A vállalat első nemzetközi termékét a 2006-os németországi CeBIT-en mutatta be. Azóta világszerte több mint 140 hardvergyártó vállalattal alakított ki üzleti kapcsolatot. 100 országban és 45 különböző nyelven nyújtanak navigációs megoldásokat.