Magyar cég uralhatja az autós navigációs piacot

A GPS navigációs fejlesztésekben egykor úttörő cég a kézi navigációs rendszerek piacának beszűkülését jósolja, s eddigi tapasztalatait az autóban kívánja hasznosítani. Új fejlesztése autók százezreibe kerül be jövőre.

Magyar lehet az autóipar egyik meghatározó beszállítója a beépített navigációk területen, 2012-ben már több százezer autóba kerül be az NNG (volt NavNGo) saját fejlesztésű, a gyárilag beépített autós rendszerek követelményeinek megfelelő navigációs megoldása. A 490 millió forintos beruházást a magyar multicég saját pénzből finanszírozta, ám azt 149,5 millió forinttal támogatta az Új Magyarország Fejlesztési Terv EU-s forrásokból.

- A KMOP pályázatot több, mint másfél éve pont azzal a céllal írták ki, hogy támogassák a hazai cégek tartós beszállítóvá válását – mondta Szombathelyi Péter, az NNG operatív igazgatója. A meghatározó beszállítóvá válás valóban teljesül is, hiszen egy piacvezető gépjármű-elektronikai vállalat megrendelésére készült az NNG fejlesztése, s azt sikeresen le is szállították. A cég a megrendelőt kérdésünkre nem kívánta megnevezni, titoktartási szerződésre hivatkozva.

A termék egy navigációs komponens, amely önmagában nem életképes, csak hardverekkel és más szoftverekkel együtt – mondta Fülöp Miklós a cég technológiai igazgatója. Hozzátette: bár a rendszerek több alkotóelemét egymástól független cégek fejlesztik, azoknak teljes mértékben illeszkedniük kell az adott autókba, s ezek összehangolását az NNG szoftvere végzi.

Az NNG elődje, a NavNGo fejlesztette ki évekkel ezelőtt az iGo navigációs rendszert a PDA és PNA, majd a mobilkészülékekbe. Az új rendszer is az iGo motorján alapul, ám az autógyártók elvárásai szerint kellett fejleszteni a szoftvert, amely kis- és özépkategóriás autókban biztosítja majd a navigációt.

Ilyen például, hogy a GPS és a mobil jelek mellett a szoftvernek az autó más szenzora által küldött jeleket is figyelembe kell venni, valamint fontos az is, hogy a rendszernek el kell indulnia néhány másodperc alatt – amíg a vezető elindítja a motort és maga is indulásra kész. Mindezt ráadásul sokkal gyengébb hardver mellett, mert az autókba nem szerelnek olyan izmos rendszereket, mint például egy mobilba vagy egy mai navigációs készülékbe. A szoftver testre szabhatóságát is biztosítani kell, hiszen azt több autómárka is használja majd. Az NNG fejlesztése ebben a projektben a térképet rajzolja és a navigációt végzi, a felhasználói felületet máshol végzik.

Ez a fejlesztés, melyaz NNG szerint két éven belül térül majd meg, a cég működését is átalakítja. Az autóipari projektek ugyanis 1-2 év hosszúak, míg korábban egy-másfél hónapos projekteken dolgoztak – lévén, a kézi készülékek piacán sokkal gyorsabb volt a technológia-fejlődés. A cég vezetése szerint négy év múlva már az árbevételük 50-60 százalékát is adhatja az autóipar.

Az NNG Kft. a mobil, a járműipari és a személyi navigációs szektor számára fejleszt navigációs megoldásokat, és kínál teljesen testre szabható, fedélzeti 3D-s navigációs alkalmazásokat. A vállalat emellett saját digitális térképek fejlesztésével is foglalkozik. A vállalat első nemzetközi termékét a 2006-os németországi CeBIT-en mutatta be. Azóta világszerte több mint 140 hardvergyártó vállalattal alakított ki üzleti kapcsolatot. 100 országban és 45 különböző nyelven nyújtanak navigációs megoldásokat.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.