A Google, a vágyak netovábbja
A főnyereményt fogja ki, aki a Google-hoz mehet dolgozni – legalábbis a hallgatók zöme így gondolja. És nem az idén először, hiszen a keresőóriás immár negyedik éve elmozdíthatatlan a dobogó tetejéről, jóllehet népszerűségi mutatói azért csökkennek. A diákok a KPMG könyvvizsgáló céget tették a második helyre, a dobogó harmadik fokára pedig a Procter & Gamble fogyasztásicikk-gyártó konszernt ültették fel. A Microsoft kihagyhatatlan szereplője a top10-nek, ezúttal a negyedik helyre került a népszerűségi listán.
Ahogy elült a 2008-as gazdasági-pénzügyi világválság, úgy kerültek ismét előbbre a sorban a tanácsadó cégek és a befektetési bankok. A könyvvizsgálók közül az ötödik Deloitte mellett az Ernst & Young (6.) és a PricewaterhouseCoopers (7.) érdemelte ki a fiatalok bizalmát, míg a tanácsadók közül a McKinsey (14.), a Boston Consulting Group (17.) és a Bain (30.) egyaránt előbbre lépett.
Elképzelhető, hogy Steve Jobs Apple-vezér halála és a cégről napvilágot látott „unortodox” foglalkoztatási módszerek is közrejátszottak abban, hogy a világ pillanatnyilag legértékesebb vállalata kiszorult az első tízből, s a dákok a 11. hellyel tisztelték meg, a Coca Colát is jobbnak tartva nála. A világ második legértékesebb vállalata, az ExxonMobil már nem annyira vonzó, a negyvenedik helyre futott csak be, de az olajcégek harcában még mindig megelőzi a 43. helyre sorolt Shellt.
A nyugodt munkakörülmények, a kreativitás kibontakozását elősegítő környezet, a globális munkalehetőség, az anyagi megbecsülés és a juttatások, továbbá a cégen belüli karrierépítés lehetősége azok a legfontosabb szempontok, amelyeket a fiatalok elvárnak az ideális munkaadóval szemben – foglalta össze a leglényegesebb követelményeket Joao Araujo, a kutatást végző svéd cég, az Universum szóvivője.
A vállalat jó hírneve fontos a számukra, miként az is, hogy elmondhassák magukról, hogy egy „dögös” cégnél dolgoznak, lehet őket irigyelni érte. Persze az, hogy mitől „cool” egy vállalat, minden esetben más, recept erre nincs – írja a felmérés ismertető Bloomberg Businessweek. A Google mindenesetre ismeri az összetevőket, s ezt 54 ezer dolgozója is megerősítheti.