Repül a Sólyom Ferihegyről?

Kitehetik a Sólyom Airways szűrét a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér egyes terminálján található irodáiból, mert a komoly anyagi problémákkal küzdő, légitársaságnak készülő cég nem fizeti a bérleti díjat (sem) – tudta meg a Népszabadság.

Több független forrásból is úgy értesültünk, hogy a Budapest Airport Zrt. már felmondta a szerződést azzal, hogy az új magyar légitársaság vagy kifizeti a bérleti díjakat, vagy ha nem, január elsejével távoznia kell az irodákból. Információink szerint a cég vezetékes vonalain korlátozták a nemzetközi hívásokat is. Nem ez az első eset, hogy a Sólyomnak ilyen szolgáltatáskorlátozás alatt kell működnie. Korábban munkatársaik céges mobiljait kapcsolták ki számlatartozás miatt, s az internetszolgáltatójuk is hasonló lépésre szánta el magát.

A Sólyom első és mindmáig egyetlen repülése: érkezik a gép Budapestre
A Sólyom első és mindmáig egyetlen repülése: érkezik a gép Budapestre

A repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt.-nél megkeresésünkre nem kívánták kommentálni értesülésünket. – A Sólyomra a repülőtér mint a bérlőjére tekint, jelenleg a cég munkatársai dolgoznak az irodákban – mondták az üggyel kapcsolatban. Az ügyet ismerő forrásaink ehhez hozzáteszik: a reptérnek az lenne a legjobb, ha a Sólyom szerződés szerint fizetne, sőt elindulna légitársaságként, hiszen azzal sokkal nagyobb bevételt generálna a Budapest Airportnak, mint amennyi az irodabérletből befolyik (ha kifizetik). Egy hazai központú légitársaság elindulása lendítene a turisztikai iparágon és az egész magyar gazdaságon is.

A pár hónapja beharangozott új légicég valódi elindulására azonban igen csekély az esély. Jelen pillanatban a Sólyom Airways tulajdonosa ugyanis a félmillió forint alaptőkéjű Charity March – Jótékonysági Menet Kft., amely vállaltan offshore státuszú, tulajdonosa a Seychelle-szigeteki Cavalli Continental. A cég 2012-ben 1,2 millió forint árbevétel mellett 9,2 millió forint veszteségről adott számot, ellene korábban már végrehajtás is zajlott.

Bár Welsz Tamás ügyvezető ígérete szerint Afrikában ténykedő magyar üzletemberek finanszírozzák majd a Sólyom elindítását, aligha valószínű, hogy erre a Charity March képes lesz. A légitársaságot alapító Sólyom Holding egyébként még október kilencedikén adta el a Sólyom Airwayst ennek az offshore hátterű cégnek, egy nappal azt megelőzően, hogy a dolgozókkal közölték: nem tudnak fizetést adni, mert nincs befektető. Ezt követően a Sólyom Holding azóta leváltott vezetője, Lucsik János és Vágó József, a Sólyom Airways ügyvezetője több különböző verziót villantott meg a sajtóban a légitársaság finanszírozásának jövőjéről. Azt egyikük sem említette, hogy a cég már nem is az általuk, valamint Hurtyák Róbert által birtokolt Sólyom Holdingé. A hírek szerint a tulajdonosok között komoly nézeteltérés okoz feszültséget.

Időközben a Sólyom Holding, valamint részben Lucsik János egy másik cége elkezdte visszafizetni azokat a pénzeket, amelyeket a Sólyom reménybeli partnerei fizettek azért, hogy bekerülhessenek a Sólyom minősített beszállítói adatbázisába.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.