Rácsapott a lekvárra a Sólyom

Hamarabb lesz az üzletekben Sólyom márkájú liszt és szilvalekvár, mint ahogy az azonos nevű légitársaság gépei felszállnak.

Hamarosan megjelennek a Sólyom márkájú élelmiszerek - közölte a Sólyom légitársaságot is alapítóként jegyző Lucsik János. Az üzletember elmondta: a Sólyom nemcsak márka, több annál: a minőség védjegye kíván lenni különféle élelmiszeripari termékek számára. Ősztől a kultúra és a sport területére is bevezetnék a védjegyet, a Sólyom két sportklub támogatását is tervezi.

A védjegyet a Sólyom Befektetési és Vagyonkezelési Holding Kft. és a Sales One Kft. együttműködésében vezetnék be. A Sólyom Holding tíz százalékos üzletrészt vásárolt a Naturalle lisztet, szilvalekvárt, étolajat és az Ararat Brandyt is forgamazó cégben, így a Sólyom logó valamennyi termékükre felkerül. Minthogy ez Lucsik János szerint névértéken történt, kétszázezer forintért (a cég jegyzett tőkéje kétmillió forint) minden élelmiszerboltban megjelenik a Sólyóm emblémája és neve.

Nem rossz ötlet, hiszen a Sólyom nevet még a járatok indulása előtt teszik ismertté, ráadásul úgy, hogy az a prémium minőség védjegye is egyben. Hiszen, az a cég, amely prémium légitársaságot képes működtetni, bizonyosan prémium minőségű termékeket tesz le az asztalra. A portfólió pedig lehet nagyon tudatos választás is: liszttel, olajjal, lekvárral szinte mindenki találkozik a mindennapokban.

Lucsik János, a Sólyom Holding elnöke lapunknak elmondta: azzal tudnak majd jobbak lenni a versenytársaiknál, hogy alacsonyabb költség- és profitszinttel dolgoznak. Példaként említette, hogy a Tesco a lisztjükből egyre többet s többet rendel, így a cég most azon gondolkodik, hogy malmot vásárol. Arra a kérdésre pedig, hogy mindezt miből finanszírozzák, azt váláaszolta, hogy a mellékelt üzlet is bizonyíték arra, hogy egy ilyen tranzakcióhoz közel sem biztos, hogy hatalmas összegek szükségeltetnek. 

A Sales One által forgalmazott termékek megtalálhatóak a Tesco, a Reál, jó néhány CBA-üzletben és független hazai nagykereskedésekben is - közölte a cég. Hozzátették: fél év alatt közel egymilliárd forintos forgalmat bonyolítottak le. Egy hazai kreatív ügynökség segítségével megalkották a Naturalle brandet, mint "az új magyar prémium termékcsaládot". 

Lucsik János elmondta: a Sólyom Holding feladata a Sólyom Airways zavartalan működési feltételeinek megteremtése (ez egy légitársaság esetében lényegében a pénzt jelenti), de nem csak az, ezért vágtak bele a prémium védjegy építésébe. Hozzátette:egyetlen légitársaság sem állított még föl minősített beszállítói adatbázist a világon, ők viszont ezt teszik annak érdekében, hogy minőségi magyar termékek kerülhessenek fel a Sólyom gépek fedélzetére, amint azok elkezdik az utasok szállítását.

Hozzátette ugyanakkor: a Sólyom márkájú termékeknek is meg kell méretniük magukat a beszállító adatbázisban, azaz csak azért nem kerülhetnek fel a gépekre, mert közös a tulajdonosi kör. A vállalkozást úgy jellemezte, mint egy kereskedelmi és gyártási összefogás, annak érdekében, hogy mind több magyar temék kerülhessen be a hazai kereskedelmi csatornákba. 

- A beszállítókkal együtt hosszú távon húszezer munkahelyet teremtünk - ezt már Vágó József, a Sólyom Airways vezére mondta, aki annyit tett hozzá az elhangzottakhoz, hogy a jövőben, azon magyar termelőknek is segítenek majd, akik jó termékeket állítanak elő, de nem tudják nagyobb mennyiségben gyártani azt. Kérdésünkre, hogy mennyi pénz áll rendelkezésükre, annyit mondott: amennyi kell.

A Sólyom felkarolja a magyar gazdaságot. Ennek csak a vége a légitársaság - mondja Vágó József, aki lapunknak elárulta: Álmos vezér, az első repülőgépük a másodikkal egy napon érkezik újra Budapestre, dátumot azonban nem kívánt megjelölni. Annyit ugyanakkor elmondott: a héten Ománba utaznak, hogy aláírják a szerződéseiket befektetőikkel, akik a Sólyomnak biztosítják a megfelelő forrásokat.

Emlékezetes: Vágó korábban elmondta, hogy unikális üzleti tervükre és korábbi kapcsolatukra való tekintettel a befektetővel kézfogással állapodtak meg. Most kiderült: van pénzügyi és szakmai befektető is, az aláírást követően azonban megvalósul a rendszerváltás óta legnagyobb befektetés Magyarországon - tette hozzá a Sólyom vezérigazgatója. 

Lucsik János egyébként a fent említett unikális üzleti modellről elmondta: a konkrét számokat tartalmazó üzleti tervet a bejelentés óta már többször is át kellett írni az érdeklődés miatt, s továbbra is igaz, hogy elegendő kapacitás hiányában nem tudják kiszolgálni a beérkezett igényeket. 

Száll a fantázia a Sólyomnál
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.