Magyar cég vinné a hazai Praktikert
Érdeklődésünkre ugyanakkor sem a Praktiker, sem pedig a MPF nem kommentálta a hírt, ám úgy tudni, hogy már tart a Magyarországon tizenkilenc nagy- és két miniáruházzal jelenlévő hazai Praktikerek átvilágítása. Az MPF több barkácsáruházzal áll kapcsolatban, így a Praktiker mellett az időközben a magyar piacról kivonult Bricostore-nak is szállított. Az MPF már 2012-ben kérőként jelentkezett az akkor még csak a kivonulását fontolgató Bricostore-nál.
A társaság ugyan a Bricostore adósságait is átvette volna, azonban a tavalyi év végén a tulajdonos Bresson család elutasította a magyar vevőjelölt ajánlatát. Az MPF idén nyáron már azt jelentette be, hogy leállítja a Praktiker külföldi áruházaiba történő szállításait, mivel szerintük csődhelyzetben van a német tulajdonú cég. Ugyanakkor az MPF közlése szerint a huszonegy hazai áruházban továbbra is megtalálhatóak a termékeik.
Később a Praktiker felszámolása több fázisban indult el: előbb csak a németországi csoport egyes cégei kerültek kalapács alá, ekkor még a magyar áruházakat tulajdonló Baumarkt Praktiker International GmbH-t elkerülte a csőd. Októberre azonban kiderült, hogy a német anyavállalat karcsúsítása sem igazán segített, így a magyar áruházakat tulajdonló német cégre is benyújtotta a konszern a felszámolást. Ezzel a napokban kalapács alá került lengyel Praktikerek mellett a magyar egység is eladósorba jutott.
Az utóbbi időben több, egymástól független hír is arról szólt, hogy a konkurensek szemet vetettek a Praktiker áruházakra, ám az eddigi vevőjelöltek nem céget akartak venni, hanem kiszemezgették volna a jobb elhelyezkedésű áruházakat – a Praktiker áruházak zöme bérlemény, csak néhány áruház van a vállalat tulajdonában. Ugyanakkor úgy tudni, hogy a Praktiker itteni vezetése inkább azt szorgalmazta, hogy egyben és jogutódlással keljen el a magyar hálózat – már csak a cég 1200 munkavállalója miatt is.
Bár a Praktiker a becslések szerint az ötszázmilliárdos magyar barkácspiac második legnagyobb szereplője volt, de a válság nyomán a hálózat súlyos, negyven százalék körüli forgalomcsökkenést szenvedett el. Hamar kiderült, hogy a nagyáruházi modell a recesszióval küszködő piacon kevésbé tartható fenn. Az utóbbi évek karcsúsításaival azonban csak mérsékelni tudta a hazai cégvezetés a veszteséget, így a társaság 2012-ben 27,7 milliárd forint árbevételt ért el, vesztesége 2,5 milliárd forint volt, ami némi javulás a 2011-es 3,1 milliárdhoz képest.