Terepjárókra buknak a kínaiak

A kínaiak kicsire nem adnak, hiszen a legdinamikusabban, 45 százalékkal a drága városi terepjárók forgalma nőtt júliusban. Összesen 235 ezret adtak el belőlük, azaz minden ötödik új autó ebből a kategóriából került ki.

A múlt hónapban a várakozásoknál húszezerrel több, 1,24 millió személyautó és kishaszonjármű talált gazdára a Kínai Autógyártók Szövetségének friss statisztikája szerint. A kiárusítások miatt a KASZ a raktárkészletek alakulását követő indexe a júniusi 56,1 pontról 53,2 pontra csökkent, de még így az ésszerű szintet jelző 50 pont felett tartózkodik. Az erős kínálati piacon a forgalom további dinamikus növekedésével lehet számolni, az idén húszmillió, az évtized végére pedig harmincmillió darab autó eladását várják éves szinten a szakértők. Az első hét hónap után 12,3 milliónál tartanak a kínaiak, igaz, ebben gyakorlatilag minden olyan közlekedési eszköz benne van, aminek kettőnél több kereke van.

A kilátásokat legfeljebb az adminisztratív korlátozások ronthatják, ugyanis a levegőszennyezésre és a folyamatossá váló közlekedési dugókra való hivatkozással egyre több város követi Peking és Sanghaj példáját, és a korlátozza az autóvásárlásokat. A júliusi statisztikából kiderül, hogy a kínaiak kicsire nem adnak, hiszen a legdinamikusabban, 45 százalékkal a drága városi terepjárók forgalma nőtt júliusban. Összesen 235 ezret adtak el belőlük, azaz minden ötödik új autó ebből a kategóriából került ki. Azt azért a vásárlók javára kell írni, hogy hazait vittek leginkább: a Great Wall cég Haval nevű – japán versenytársaihoz megtévesztésig hasonlító – terepjárójából kelt el a legtöbb.

A limuzinok között 840 ezres volt a forgalom. A Ford Focus volt a legnépszerűbb modell. A gyártók versenyében továbbra is a General Motors vezet, eladásait 11 százalékkal 221 ezer fölé tudta tornászni, főleg a Buick iránti érdeklődésnek köszönhetően.

A Ford – amely a PSA Peugeot Citroenhez és a Volvóhoz hasonlóan új helyi összeszerelő üzemet adott át az idén – 71 százalékkal lépett előre, ami 73 ezer gépkocsi eladását jelent. A japánok az autópiacon bűnhődtek a két ország között tavaly kirobbant és még nyugvópontra nem ért keletkínai-tengeri szigetvita miatt. A Toyota és a Honda forgalma emiatt ismét csökkent.

A prémiumkategóriát uraló németek ezúttal sem panaszkodhattak. Különösen nem a BMW, amely öles léptekkel dolgozza le a helyi piacvezető Audival szemben meglévő hátrányát. A globális luxusautóeladási listát vezető bajorok 39 százalékkal 32 ezerre növelték forgalmukat, miközben az Audi 27 százalékkal 41 ezerre lépett előre. Igaz, a statisztikát torzítja, hogy az összesítés az Audi esetében tartalmazza a hongkongi eladásokat is. A Mercedes 31 százalékot javított tavaly júliushoz képest, és 18,5 ezer gépkocsit értékesített. A BMW számára már az idén Kína lehet a legnagyobb piac, megelőzve az Egyesült Államokat. A BMW esetében érdekes, hogy a hozzá tartozó Rolls-Royce legfontosabb külpiaca is Kína lesz hamarosan.

A 3-as és az 5-ös széria különösen jól fogy Kínában, s ha ilyen ütemű a fejlődés, akkor a bajorok három éven belül itt is maguk mögé utasítják az Audit. A Mercedes forgalmának növekedését a viszonteladói hálózat átszervezése mellett az új A osztály belépő és az S osztály csúcsmodelljeinek piaci bevezetése is segíti az idén.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.