Jól fut az elektromos luxuskocsi
Musk csak az idén 220 százalékkal tett „vastagabb”, és alaposan felültette az elemzőket: bár a Tesla valóban hozta a részvényenkénti 20 centet, csakhogy pluszban, és nem mínuszban. A meglepetést az okozta, hogy a tervben szereplő 4500 Tesla S modell helyett 5150-et sikerült értékesíteni az áprilistól június végéig tartó időszakban. A célt, az évi negyvenezres darabszámot már az idén hozni tudják.
A benzint még hírből sem ismerő S modell egyébként nem olcsó, hetvenezer dolláros, azaz 15 millió forint feletti alapárával, ám minőségi kidolgozásával mégis sikerült meghódítania az amerikai középosztályt. Ebben a 7500 dolláros zöldadókedvezmény mellett a kedvező hitelkonstrukciók és lízinglehetőségek kínálatának kiszélesítése is segített.
Musknak elsősorban a Toyota Prius és a Mercedes E osztály korábbi vásárlóit sikerült magának megnyernie. A 2014-es év slágerének ígérkezik Amerikában az X modell néven – még fejlesztés alatt álló – elektromos városi terepjáró piacra dobása.
Musk a múlt hónapban Twitterüzenetben jegyezte meg, hogy a terepjáró nem lesz majd drágább az S modellnél, ám később ezt a biztató bejegyzést törölte. A feltaláló-üzletember bízik abban, hogy a szerényebb anyagi lehetőségekkel bíró rétegek felé is nyitni tudnak, ezért már dolgoznak egy legfeljebb 35 ezer dollárba kerülő, egy feltöltéssel 320 kilométerre is eljutó családi modellen is.
A Tesla kilátásai biztatóak: a cég Európában és Ázsiában is kiépíti, illetve bővíti kereskedelmi hálózatát, s természetesen megjelenik a világ legnagyobb autópiacán, Kínában is. Európába most kezdik meg S modelljeik exportját, míg Ázsiában az év végére időzítik ezt.
A környezetvédelemben és az űrtechnológiában is befektetésekkel rendelkező Elon Musk első millióját a Zip2 online kiadói platform kifejlesztésével, majd 300 millió dollárért történt eladásával szerezte. A pénzt az X.com nevű internetes fizetési szolgáltatásokat nyújtó cégébe fektette be, ebből alakult meg 2000-ben egy fúziót követően a népszerű Paypal online fizetési rendszer, amit 2002-ben már 1,5 milliárd dollárért vásárolt meg az eBay internetes kereskedelmi és akciós portál.