Vérfrissítésre szorul az Apple

Bár a várakozások roppant borúlátóak voltak, mégsem teljesített rosszul az elmúlt negyedévben az Apple. Sőt a technológiai óriáscég a júniussal véget ért három hónapban 35,3 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el, ami egy százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi időszakét, s ez egyben vállalati csúcsot is jelent. Az elemzők 35 milliárdos forgalommal számoltak. Az elmúlt évek sikertörténetére mégis sötét árnyék vetül azzal, hogy a nyereségtermelő képesség gyors hanyatlásnak indult, s ezúttal 22 százalékkal maradt el a bázisidőszakétól. A 6,9 milliárd dolláros tiszta nyereség csaknem kétmilliárd dolláros visszaesést takar.

A keddi New York-i tőzsdezárást követően közreadott gyorsjelentés tehát a vártnál kisebb csalódást okozott. A vállalat vezérigazgatója, Tim Cook mégis jelezte, hogy a termékpaletta felfrissítésével és a értékesítési csatornák kiszélesítésével akarnak visszatérni a tőlük elvárt  növekedési pályára. Száz fejlesztő dolgozik például az iWatch fantázianevű intelligens órán, és az Apple TV settop boxán is ráncfelvarrást hajtanak végre. Cook szerint „csodálatos termékekkel” állnak majd elő ősszel. Ezekre szükség is lesz, hiszen az alapító Steve Jobs halála után sikertermékkel nem álltak elő. A vérfrissítés így igencsak időszerű, s a piaci stratégiát is pontosan meg kell határozni. Keith Goddard, a Capital Advisors tanácsadó cég elnöke a Bloombergnek kifejtette, az Apple-nek nem feltétlenül szükséges az okostelefon-piac felét birtokolnia. Magas haszonkulcscsal értékesíthető termékekre kell fókuszálnia, ott van keresnivalója, nem az olcsó tömegtermékek piacán.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.