Indul a moszkvai járat

Miután ezt a magyar hatóság után az orosz fél is jóváhagyta, a Wizz Air elindíthatja moszkvai járatát – derült ki a légitársaság tegnapi sajtótájékoztatóján. Jelenleg mintegy harminc százalékkal kerül többe egy repülőjegy Budapest és Moszkva között, mint akkor, ha Bécsből akarunk eljutni Moszkvába.

A jegyárak azonban jelentősen csökkenhetnek majd annak köszönhetően, hogy elindul a Wizz Air járata az orosz fővárosba – mondta Váradi József vezérigazgató. A Malév megszűnését követően csökkentek a kapacitások, az Aeroflot nem pótolta a magyar nemzeti légitársaság csődje miatt kieső járatokat, ehelyett inkább túlárazta a jegyeit. Ideiglenesen ugyan megemelték heti tízről tizennégyre a járatszámot, de ezzel együtt a jegyek árát is jelentősen növelték, a Malévcsődöt követően 80-100 ezer forint alatt nem lehetett az orosz fővárosba utazni.

A Wizz Air most szeptembertől heti öt járattal indul a Vnukovo reptérre, ahonnan vasúttal közvetlenül el lehet jutni a belvárosba. Egy oda-vissza útra szóló jegy 22 ezer forintról indul, csomag és nagyméretű kézipoggyász nélkül. A diszkontlégitársaság mindennap szeretne Moszkvába repülni, s amint lesz elegendő gépe, ennek érdekében bővíteni akarja a kapacitást. Látszik tehát, hogy a kormány mellett a Wizz Air, a nemzeti fapados is bízik a keleti nyitásban.

A társaság sajtótájékoztatóján Szijjártó Péter bejelentette, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatala a Budapest–Szentpétervár útvonalra is kijelölte a Wizz Airt, ezt azonban az orosz hatóságok még nem hagyták jóvá, így erre a járatindításra egyelőre várni kell. A külgazdasági államtitkár elmondta: korábban minden orosz–magyar kétoldalú találkozón előkerült a téma, és ezentúl is napirenden tartják a kérdést, hogy a Wizz Air kijelölését hagyják jóvá az orosz hatóságok is.

Elmondta még azt, hogy a kormány tárgyalásokat kezdett Oroszországgal a kétoldalú légügyi egyezmény módosítása érdekében. A cél, hogy bővíthessék azon városok számát, ahová közvetlenül lehet repülni Magyarországról. A verseny erősítése érdekében növelnék a légitársaságok számát is, jelenleg ugyanis a szerződések mindkét oldalról csupán egy-egy cég működésére adnak lehetőséget. Szijjártó elmondta: az Aerofloton kívül más orosz légitársaságok is jelezték: szívesen repülnének Magyarországra.

A Wizz Air látványosan terjeszkedik az Európai Unión kívül: Dubai, Baku, Moszkva, Isztambul, Tel-Aviv és Hurghada – az elmúlt időben bejelentett új járatok nagy része az unión kívüli célállomás. Váradi József szerint ma már minden ötödik utas, évi több mint 560 ezer ember az unión kívülre utazik a légitársasággal. Újságírói kérdésre válaszolva találgatásnak nevezte azokat a híreszteléseket, miszerint a Wizz Air tőzsdére készülne.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.