Vezetőváltás a Chevroletnél

Visszavonul a Chevrolet Europe igazgatója, Susan E. Docherty, aki lemondását pályamódosítással és családi okokkal magyarázta, utódja a brit Alan Batey, aki 1979-től dolgozik a General Motorsnál.

Ősztől még kisebb lesz a vezető pozíciókat betöltő nők amúgy is szűk tábora az autóiparban, ráadásul nem kis befolyással bíró személlyel csökken a létszám. Visszavonul a Chevrolet Europe igazgatója, Susan E. Docherty, aki a Stanford és a Windsor egyetem diplomájával dolgozott 27 évig a General Motors több vállalatánál; a Buick, Cadillac, Pontiac, Hummer és GMC márkáknál; 2010-től a nemzetközi értékesítésért, marketingért és ügyfélszolgálatért felelős alelnökként tevékenykedett. A lemondását pályamódosítással és családi okokkal magyarázó Susan E. Docherty (50) a cég közleménye szerint szeptemberig vezeti a zürichi márkaközpontot. Utódja az ötvenéves brit Alan Batey, aki 1979-től dolgozik a General Motorsnál, korábban az Egyesült Királyságban a Vauxhallt vezette, 2001-től Szöulban a Daewoo-akvizíciót irányította.

A General Motors egyébként szakmai berkekben mindig arról volt híres, hogy az átlagosnál is körültekintőbb vezetőinek kiválasztásánál: napjainkban is magasabb az ágazati átlagnál a nők aránya, és nemcsak a marketingterületen, hanem a műszaki részeknél is. A mérnök Pamela Fletcher például igazgatótanácsi tagként irányítja a hibrid és villanyautó-részleget. A GM alelnökből elnök-vezérigazgatóvá avanzsált Docherty 2012. januártól irányította az európai piacon a General Motors több márkáját, a Buick, Cadillac és Corvette mellett a százévesnél öregebb Chevroletet, amely világszerte évi 4 millió autót értékesít. A Chevrolet Europe korábbi elnök-vezérigazgatója Wayne Brannon 38 év után távozott, miután sikeresen levezényelt a márka európai bevezetését és új imázsának kialakítását: Brannon irányításával a Chevrolet egy év alatt hét új modellt mutatott be, miközben megduplázta eladásait, ami 2011-ben egymillió autót jelentett 11 ország piacán.

Docherty színre lépésével folytatódott a modellinvázió a jelvényformája miatt csokornyakkendősnek is nevezett márkánál, de a siker messze elmaradt a korábbiaktól. Az európai piac az idei első öt hónapban 7 százalékkal csökkent, s a Chevrolet értékesített 60 ezer darabja már 30 százalékos mínuszt, vagyis kemény zuhanást jelentett harminc EU- és EFTA-országban. A kontinensen szinte minden kategóriára kiterjedt az Opel kontra Chevrolet családi csata, ám miközben az Astra és Cruze még kedvező piaci körülmények között vetélkedett, az ugyancsak közösen fejlesztett sportos hobbi terepjárópáros küzdelme már valóban vérre megy. Több hónappal a testvérmodell után jelenik meg a szalonokban a Trax, melyre világszerte akkora az érdeklődés, hogy kevésnek bizonyult a dél- koreai kapacitás, ezért az ugyancsak ott készülő Opel Mokka gyártását várhatóan Európába telepíti a GM, ezzel is kihasználva felesleges kapacitásait. Docherty ugyanakkor a költségek racionalizálása érdekében egy, az autósportrajongók körében nem túl népszerű lépést is megtett: megvonta a három egyéni és három konstruktőri világbajnokságot nyert gyári Chevrolet WTCC-csapat támogatását.

Magyarországon 2006-ban 8500, tavaly ezer új Chevrolet kelt el, a márkakereskedések száma hét év alatt 33-ról 22-re csökkent.

A leköszönő Susan E. Docherty
A leköszönő Susan E. Docherty
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.