Sokszínűségből stratégia
A rangos május végi esemény célja az volt, hogy bemutassa a mindkét nem és minden generáció számára családbarátnak mondható foglalkoztatás gyakorlatát. A résztvevők megismerkedhettek az mtd Tanácsadói Közösség 2012-es Sokszínűségi benchmark kutatásának eredményeivel, s azzal is, hogy milyen üzleti előnyökkel jár az esélyegyenlőségi intézkedések alkalmazása a munkahelyi szervezet egészére nézve.
Egyértelműen kiderült, hogy a sokszínűséggel egyre több vállalat stratégiai szinten is foglalkozik. – A cégek elsősorban demográfiai okok miatt törekszenek a sokszínűség megteremtésére, hiszen az alkalmazottak között minden korcsoport megtalálható, és sok kisgyermekes is dolgozik náluk. Emellett fontos a tehetséges munkavállalók megtartása és az etikus magatartás, valamint az, hogy a sokszínűség sokaknál már a szervezeti kultúra részévé vált. Biztató jel, hogy a 2008–2010 közötti időszakhoz képest a kérdőívet kitöltő 185 cégnél az előző két évben kissé nőtt a hátrányos helyzetű foglalkoztatott csoportok száma, és valamelyest erősödött az esélyegyenlőség intézményesítésére való törekvés is – összegezte a kutatás eredményeit Tardos Katalin, az mtd Tanácsadói Közösség szakmai vezetője, az MTA Társadalomtudományi Kutatóközpont Szociológiai Intézetének kutatója.
A Sokszínű és Családbarát Szervezet Top 10 díjat ezúttal is olyan vállalatok kapták, amelyek az átlagnál több hátrányos helyzetű munkavállalót foglalkoztattak, többféle szempontot érvényesítettek az esélyegyenlőség és a sokszínűség terén, és ezt az átlagosnál jóval több HR-eszközzel, szolgáltatással és juttatással támogatták.
Ezek ábécésorrendben: Citibank Magyarország, Hewlett-Packard Magyarország Kft., Jabil Circuit Magyarország Kft., K&H Bank Zrt., Magyar Telekom Nyrt., Nestlé Hungária Kft., Nyírségvíz Zrt., Provident Pénzügyi Zrt., Unilever Magyarország Kft. Különdíjat kapott a Rati Kft.
További információ: www.eselykonferencia.hu.