Közösen a korrupció ellen
Több közös programot is elindítottak azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet a piaci szereplők felelősségére a tisztességesebb üzleti környezet megteremtése terén. Ilyen volt többek között a Telenor Etikus Vállalat Díj megalapítása és a KKV Kurázsi címet viselő elektronikus tananyag létrehozása, valamint az „Átláccó” Labirintus, amely egy bevásárlóközpontban a korrupció alapvető formáival szembesítette az érdeklődőket. A közös kezdeményezéseket a szakma is elismerte, azokat beválasztották az idei CSR Piac legjobb hazai CSR-projektjei közé. Az üzleti szféra feladata és egyúttal felelőssége, hogy a vállalatok tegyenek az etikus magatartásért, e téren a nagyvállalatoknak élen kell járniuk, szögezte le a megállapodás aláírásakor Christopher Laska vezérigazgató. Mint elmondta, a Telenor az egész világon ugyanazokat az értékeket vallja. Magyarországon is a tisztességes vállalati kultúra és a tiszta verseny népszerűsítésére törekszik, ez ugyanis hosszú távon növeli az ország versenyképességét. A Transparency International Magyarország leköszönő ügyvezető igazgatója, Alexa Noémi azt emelte ki, hogy az elmúlt években számos cég csatlakozott a szervezet vállalati támogatói fórumához, mivel egyetértenek annak céljaival, és akár ellenszélben is becsületes módon szeretnének működni. Vannak, amelyek még tovább menve nyilvánosan is felvállalják ezt a meggyőződésüket: oktató kampányokat folytatnak, és próbálnak más vállalatokat is meggyőzni az etikus üzleti magatartás előnyeiről. A tevékeny vállalati és civil összefogás nagyon értékes, hiszen a Transparency International elsősorban szakmai és civil oldalról közelíti meg a kérdést – mondta –, ám szükség van a vállalati példamutatásra is. A kettő együtt segíthet abban, hogy az üzleti szféra szereplői megértsék: a cégek képesek komoly változást elérni a korrupció visszaszorításában.