Gyors és átlátható
Az Adhat Vonalon keresztüli adományozás esetén az adományozóknak nem kell mást tenniük, mint felhívniuk a 13600-as telefonszámot, majd megadni a támogatni kívánt szervezet mellékét. A hívószámot az együttműködő telekommunikációs szolgáltatók hálózatából lehet hívni, egy hívással 250 forint adományozható. Minden szervezet külön mellékkel rendelkezik, garantálva, hogy a felajánlott összeg oda érkezzen, ahova azt az adományozó szánta. A programban részt vevő szervezetek neve, mellékének száma és az adományozás menetére vonatkozó összes információ a www.adhatvonal.hu honlapon érhető el.
Mivel kiemelt szempont az átláthatóság, az érdeklődők a honlapon megtalálhatják a támogatásra váró szervezetek bemutatkozó anyagait, megismerhetik az adománygyűjtés célját, és szinte valós időben követhetik nyomon a hívások számának alakulását is. A szervezetek az átláthatóság érdekében a telefonos adományok felhasználásáról saját honlapjaikon is kötelesek beszámolót közzétenni.
A mindenki számára könnyen elérhető, gyors, kényelmes és megbízható adományozási rendszerrel kapcsolatos napi teendőket a programot kezdeményező Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány látja el, a működtetését pedig jelenleg négy nagy hazai telekommunikációs szolgáltató, az Invitel, a Magyar Telekom, a Telenor Magyarország és a Vodafone Magyarország összefogása teszi lehetővé.
A program működésének első évében három pályázati kört írtak ki, a hívószám használatára jogosultakat a szolgáltatók és a NIOK Alapítvány által felkért testület választotta ki. Ennek eredményeként jelenleg 76 civilszervezetnek lehet adományokat felajánlani. Kis helyi alapítványok éppúgy megtalálhatók közöttük, mint nagy, nemzetközi háttérrel rendelkezők.
Az indulás óta eltelt egy év alatt a 13 600-as vonalra több mint 110 ezer telefonhívás érkezett, és több mint 26 millió forint adomány gyűlt össze.