Herr VW baráti találkozója Orbánnal

Újabb márka megvásárlása, vagy a VW konszern tulajdonában lévő Wanderer, Horch vagy NSU márkák feltámasztása nincs napirenden – mondta lapunknak Martin Winterkorn, a VW AG elnöke, hozzátéve: gondolkodnak azon, hogy a most legkisebbnek és legolcsóbbnak számító VW up! alatti kategóriában fejlesztenek egy teljesen új kisautót, és ennek kreálnak egy új márkát is.

Nem jellemző, hogy magyarországi beruházásokban is érdekelt multinacionális cég első embere rendszeresen tartana előadást budapesti egyetemen, Martin Winterkorn viszont már kilencedszer állt a katedrára a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. Idén a világ legtakarékosabb modelljét mutatta be a professzor. A VW konszern XL1 modellje a hatékony, fenntartható mobilitás megtestesítője, 0,83 literes fogyasztással és 21 g/km szén-dioxid-kibocsátással új mércét állít, nem csoda, hogy a 250 legyártott autó lényegében azonnal el is fogyott.

Az Audi, a Volkswagen és a Műegyetem számos innovatív kutatási és fejlesztési projektben, gyakornoki programban működik együtt immár az elektromos és hibrid hajtású autókhoz kapcsolódó elektrokémia területén is. A közös kutatási projektekben a motoranalízisek és számítógépes szimulációk mellett termék- és gyártástechnológiák, illetve új vizsgálati módszerek fejlesztésére és használatára került a hangsúly.

Nem véletlen, hogy a német autókonszern elnöke öt hónapon belül másodszor tartott előadást. Martin Winterkorn nemcsak ismertette a legújabb technológiákat és piaci trendeket, de akkor is állta a sarat, amikor az egyetemisták és a meghívott gazdasági szakemberek, valamint politikusok kérdezték. Tegnap a magyar kormányfővel is találkozott.

A professzorként is elismert Winterkorn nemcsak a legnagyobb magyarországi járműipari beruházásért felelős, de ő a világ harmadik legnagyobb autókonszernjének első számú vezetője. A VW AG tavaly 8,1 millió autót gyártott. Audi, Bentley, Lamborghini, Seat, Skoda, Porsche és VW – ez a hozzá tartozó személyautó-márkák sora, valamint a MAN és a Scania.

2018-ra félmillióról 600 ezerre növeli dolgozói létszámát és 10 millióra éves gyártókapacitását – mondta Martin Winterkorn, aki szerint nem túlzóak terveik, mert 2020-ra 100 milliós globális autópiaccal lehet számolni, ami 20 millióval magasabb a tavalyi számoknál. Ezen a piacon célja a cégnek, hogy világelső legyen. A konszernelnök szerint egyedül Európa lóg ki a sorból, ahol stagnálásra lehet számítani, miközben Kínában további növekedéssel és éves szinten 20 milliós eladással számolnak. Megduplázódik a jelenleg évi 3 milliós orosz piac, de nő India, Dél-Amerika és az Egyesült Államok, valamint Kanada piaca is. – Valós igényekre építünk – jelentette ki a száz gyárat működtető üzletember.

A növekedési stratégia fontos része a győri beruházás is, mert az Audi világelső prémiummárka akar lenni, és öt éven belül meg akarja előzni a BMW-t és a Mercedest, ehhez évi kétmillió autót kell gyártania.

Megindult a próbatermelés az Audi új magyarországi telephelyén, ahol a 900 millió eurós beruházással felépített komplexum júniusi avatása után már üzemszerűen gyártják majd az A3-as limuzinokat. Bővítik a meglévő motorüzemet, amely elfoglalja a jelenlegi járműszereldét, ahol most még a TT sportkocsik és az A3-as Cabrioletek készülnek. Az új A3-as szedánokkal egy soron készül majd 2014-től a TT következő nemzedéke.

Tavaly közel kétmillió benzines és dízeles hajtómű, valamint 33,5 ezer autó készült Győrben, ahol jelenleg 10 ezren dolgoznak, köztük 1300 mérnök, akikből 261-en a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, ötvenen pedig a győri intézményben végeztek. A győri motorokból jut a Szlovákiában működő telephelyre is, ami a sportterepjárók központja lett, a VW Touareg mellett ott készül az Audi Q7-es, a Porsche Cayenne karosszériája, és hamarosan a Bentley SUV is. Arra a felvetésre, hogy elképzelhető-e a pozsonyihoz hasonló termékstratégia, vagyis hogy Győrben nem csak Audi-jelvényes autók készülnek majd a jövőben, Winterkorn úgy reagált: ez idáig ezt nem tervezték.

– Mindig szívesen jövök Magyarországra, nemcsak a befektetéseink miatt, hanem azért is, mert itt kedves emberek vannak, akik mindig megajándékoznak friss kolbásszal és paprikával – mondta az elnök, aki arra a kérdésre, miről tárgyal Orbán Viktor miniszterelnökkel, azt válaszolta, hogy ez egy baráti találkozó.

Martin Winterkorn a kis étvágyú autókról beszélt
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.