Nyereséges lesz az idei Sziget
Idén átlagosan közel 20 százalékkal drágultak a belépők. A tapasztalatok szerint a rendezvény közönségének derékhadát ma már egyértelműen a jól szituált nyugat-európai fiatalok teszik ki.
A Sziget eredménye évek óta a százmilliós veszteség és a néhány százmilliós nyereség között ingadozik, időjárástól és más tényezőktől függően: új szponzorok megjelenése és esetleges visszalépése vagy újabb díjak kivetése. A nyereség mértéke most különösen fontos a számukra – hangsúlyozta Gerendai Károly. A tőzsdén jegyzett Est Média Nyrt.-től ugyanis – egy többéves, fordulatos és összetett ügyletsorozat végén – most egy közel 700 milliós hitel kiváltása fejében Gerendai és Sziget-szervező társai visszakaphatják a kft. közel felét, így ismét 100 százalékos tulajdonosok lehetnek. Az üzletrész visszaszerzéséhez szükséges hiteltörlesztés jó részére maguk is hitelt vennének fel, amire az OTP Bankkal előrehaladott tárgyalások folynak – tájékoztatott a főszervező. A Sziget Kft. nyereségét más rendezvényeik, a soproni VOLT és a Balaton Sound eredménye is befolyásolja.
Az idei Sziget Fesztivál nyereségétől is függ, mekkora hitelre lesz szükség az Est Media Nyrt. Sziget Kft.-ben meglévő 49 százalékos részesedésének visszavásárlásához - mondta Gerendai Károly, a fesztivál főszervezője hétfőn az MTI-nek.
Szólt arról is, hogy az idei Szigeten a végleges adatok szerint a tavalyinál valamivel kevesebben, 379 ezren fordultak meg; miután idén 10 százalékkal kevesebb heti-, azonban csaknem 10 százalékkal több napijegyet adtak el 2011-hez képest.
Kifejtette: még összegezni kell a bevételeket és a kiadásokat - a helyreállítás költségei még nem is tudhatók pontosan -, de várakozásaik szerint mind a fesztivál, mind a Sziget Kft. nyereséges lehet. A pozitívum megközelítheti a 2010-es nyereséget, miközben tavaly veszteséges volt a fesztivál.
A bevételek 17-18 százaléka szponzori reklámbevétel, 10 százaléka kereskedelmi, vendéglátásból származik, a fennmaradó rész pedig jegyárbevétel - ismertette Gerendai Károly.
A főszervező elmondta: idén 500 millió forintot spóroltak meg a kiadási oldalon, s mivel 200 millió forintot költöttek különböző fejlesztésekre, összességében 300 millió forintot takarítottak meg. Idén - a veszteség megelőzése érdekében - a költségvetés tervezésénél figyelembe kellett venni a várhatóan kisebb nézőszámot, valamint a főszponzor kilépését, így jó döntés volt a kiadáscsökkentés - mondta Gerendai Károly. Hozzátette: a jegyárak emelése és a július 19-én hatályba lépett áfa-változás kedvezően hatott költségvetésükre.
Gerendai Károly hangsúlyozta: a Sziget Kft. - és így a Sziget fesztivál - idei eredménye azért kiemelt fontosságú, mert hitelből próbálják visszavásárolni az Est Media Nyrt. kizárólagos tulajdonában álló EMG Médiacsoport (EMG) Kft.-től a Sziget Kft. 49 százalékos üzletrészét. A Sziget Kft. 51 százalékos tulajdonosaként a Szigerta Invest Kft. és a Volt Invest Kft. 677 millió forintért venné meg a további tulajdonrészt.
Gerendai Károly elmondta: az, hogy ehhez mennyi hitelre lesz szükség, a Sziget nyereségétől is függ. De már előrehaladott tárgyalásokat folytatnak az OTP Bankkal. A vételár teljesítésének határideje augusztus 31.
Rengeteget javult az adómorál
Előfordultak szabálytalanságok, de összességében nagyon sokat javult a helyzet az adózási szabályok betartása terén az előző évekhez képest – mondta Leopold Róbert, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal kommunikációs munkatársa. A revizorok folyamatosan ellenőrizték a kereskedőket, a leggyakoribb szabálytalanság a nyugtaadás elmaradása vagy az áruk eredetét igazoló bizonylat hiánya volt. Szakértők szerint az elektronikus fizetési rendszer kötelező bevezetése arra is jó volt, hogy a Sziget teljes forgalmát a legális csatornákba terelje.