Újraosztják az európai tejpiacot

Szakít a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács a tejexportot korábban támogató programjával. A jövőben inkább a belső piac ellátására ösztönzik a hazai tejtermelés és -feldolgozás zömét adó tagjaikat. Lukács László, a szervezet ügyvezetője egy keddi háttérbeszélgetésen elmondta, hogy a jövőben az ágazati marketingprogram a csak a magyarlakta vidéken ismert hungarikumra, a „rögös túró” népszerűsítésére összpontosít. Elhangzott az is, hogy az Európai Bizottságnál kezdeményezik a termék eredetvédelmét. Az elkövetkező években a magyar tejpiac szereplőinek fel kell készülniük arra, hogy 2015-től az unióban megszűnnek a kvóták, s a holland, olasz, francia és ír tejtermelők már most is erős expanziós tervei miatt alighanem átrendeződik a piac.

Az EB már elfogadta az úgynevezett tejcsomagot, amely a szakmaközi szervezeteknek és a termelői csoportoknak új jogosítványokat biztosít. Ennek szellemében kilogrammonként átlagosan 86 forintban állapította meg a szakmaközi szervezet az árpilis 1. és a 2013. március 31. közötti tejalapárat. Kifejtették: a közeli jövőben az UHT-tejek, félkemény sajtok fogyasztói árának stagnálására, illetve csökkenésére lehet számítani, míg a többi tejtermék drágul.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.