Jótékonysági ebédek a Mariottnál

Egy euró, azaz közel háromszáz forint. Hol egy kicsit, na jó, sokkal több, hol egy kicsit, sajnos sokkal sosem kevesebb, maradjon hát háromszáz: februárban a budapesti Marriott Szálloda tulajdonában lévő Peppers! Mediterranean Grill étteremben, illetve a Courtyard by Marriott Budapest City Center Oléo Pazzo Mediterrán Bisztróban minden elfogyasztott ebéd és vacsora árából ennyit, vagyis egyeurónyit az SOS Gyermekfalu javára utalnak át.

Ez a háromszáz forint több pénz annál, mint amilyennek első pillantásra látszik: gondoljunk arra, hogy ma Magyarországon számos magyar családban körülbelül ennyiből kell egy gyerek teljes napi étkezését kigazdálkodni. A Marriott akciója része egy nemzetközi programnak (ez a World of Opportunities), amelynek célja, hogy a hátrányos helyzetű fiatalok munkaerő-piaci esélyeit javítsák. A kezdeményezésben 280 európai Marriott Szálloda vesz részt. Az SOS Gyermekfalu Magyarország igazgatója, Jávorszky Iván azt mondja: a Marriottal már évek óta példaértékű kapcsolatot ápolnak. A szálloda ugyanis nemcsak anyagilag támogatja az otthonukat veszített gyerekek életét, hanem önkéntes munkával is.

Esélyteremtés!

– Fiataljaink közül az egyik szakács tanoncként a Marriottban tölthette gyakorlati idejét. Ez óriási lehetőség volt számára –mondja, és nyilvánvaló, hogy ilyen „előélettel” a gyerek jó esélyekkel helyezkedhet el a szakmájában. Az első SOS Gyermekfalu 26 éve nyílt meg Battonyán, aztán Kecskeméten és Kőszegen nyíltak házak azoknak a gyermekeknek, akik valamilyen okból otthontalanná válnak.

– A falvakban dolgozó szociális munkások, nevelők elsődleges célja az, hogy a kikerülő fiataloknak sikerüljön olyan családot alapítaniuk, amely nekik nem adatott meg – teljes értékű életet akarnak adni a gondozottaknak, megtanítani számukra mindazt, ami alapja lehet a sikeres pályafutásuknak, illetve érzelmileg olyan közeget teremteni számukra, amely fölkészíti őket a majdani családalapításra. Jelenleg 350 gyermeket gondoznak az SOS falvakban, az újszülöttkortól egészen 24 éves korig. A gyerekeket hivatásos nevelőszülőknél helyezik el, hogy pótolhassák az igazi családot, és a testvérek együtt maradhassanak.

Szociális árvák

– Szociálisan árvák – mondja róluk Jávorszky Iván, hozzátéve, hogy ez az ő fogalomhasználatukban azt jelenti, hogy a szülők a legtöbbször élnek valahol, tehát a gyerekek ténylegesen nem árvák, de valamilyen oknál fogva nem lehetnek az anyjukkal, apjukkal. A háttérben húzódó okok a mai magyar viszonylatban, ha úgy tetszik, immár klasszikusak: lehet fogyatékosság, bántalmazás, tartós betegség, szenvedélybetegség rossz szociális körülményekkel tetézve, vagy nemritkán börtön. Épp a napokban érkezett négy apróság a kecskeméti SOS Gyermekfaluba. Nekik szerencsére nem kell sokáig nélkülözni az igazi otthonukat, ideiglenesen tartózkodnak nevelőszülőknél: édesanyjuk kórházban van.

Amint kijön az intézményből, azonnal visszaveszi gyermekeit.

Már ha minden jól megy.

Ez a „már ha” valójában az állandó bizonytalanságot jelzi: azt, hogy nincs egy biztos pont, ami állandónak tekinthető ezeknek a gyerekeknek a kezdődő életében – ezt a bizonyosságot próbálja megadni a maga eszközeivel a gyerekfalu, illetve mindazok a szervezetek, intézmények, amelyek támogatják programját – így a Marriott is, amelynek az akciójából befolyó pénzt – a nemzetközi kezdeményezéssel összhangban – Magyarországon is a gyermekfaluban élő fiatalok elhelyezkedési esélyeit javító programokra fordítják majd. Mit is jelent ez bővebben? A szakemberek, gondozók arra törekednek, hogy a gyermekfaluból kikerülve a fiatalok sikeresen kezdhessék el önálló életüket: legalább egy szakmát sajátítsanak el, amellyel boldogulni tudnak, biztonsággal vegyék a munkaerőpiacon tornyosuló akadályokat. Jávorszky Iván azt mondja, nagyon sokat jelent nekik ez a segítség, az államtól érkező pénzek ugyanis évről évre csökkenek, és a magánadományozók, hiába minden jó szándék, a válság miatt egyre kisebb összegekkel tudják támogatni az alapítványukat.

Segítség euróban

„Ön eszik, mi adunk” – így fordítható le a jótékonysági akció szlogenje, amelynek keretében már február eleje óta zajlik a gyűjtés az SOS Gyermekfalunak. A kezdeményezést Kocsis Mária, a Marriott marketingigazgatója sikeresnek nevezte.

– Úgy érezzük, nemcsak a szálló vendégei költöttek el egy-egy vacsorát, ebédet nálunk, hanem sikerült olyanokat is megszólítanunk, akik kifejezetten a jótékonysági felhívásunkra tértek be hozzánk – fűzi hozzá. A Marriottnál úgy kalkulálnak, az akció végére három-négyezer euró gyűlik majd össze az SOS Gyermekfalunak.

Tehetségeseket is támogat az SOS Gyermekfalu Alapítvány
Tehetségeseket is támogat az SOS Gyermekfalu Alapítvány
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.