Elhalasztott konszolidáció
A kormány előtt fekszik a közösségi közlekedés reformjának a terve, de nem tartalmazza a MÁV 300 milliárdos konszolidációját. Ezt elhalasztják – derült ki Fellegi Tamás nyilatkozatából. A fejlesztési miniszter a HírTV-ben vasárnap este azt mondta: „a Széll Kálmán Tervben megfogalmaztuk a lehetőségét és az igényét annak, hogy rendezzük a MÁV 300 milliárdos tartozását, erre is építve dolgozzuk ki a közösségi közlekedés reformját. Nyilvánvaló, hogy az euróválság legújabb fordulata jelentős változásokat hozott, megítélésünk szerint még több erőfeszítést kell tenni az államadósság csökkentésének a fokozására. Ez arra késztetett minket, hogy vizsgáljuk felül a konszolidáció kérdését, és nézzük meg, hogy a MÁV adósságállományának átvállalása nélkül milyen pénzügyi hátteret tudunk biztosítani a társaságnak, hogy a közösségi közlekedés reformját el tudjuk indítani.”
A miniszter szerint a kormány előtt fekvő reformterv számol a vállalati szerkezetátalakítással, a Volán- és a kötött pályás MÁV-menetrend hatékony összehangolásával, valamint a jegyrendszer és a tarifakedvezmények ésszerű átalakításával. A közösségi közlekedés reformját tehát elindítja a kormány a MÁV konszolidációja nélkül is.
A Népszabadság augusztus közepén írt arról, hogy a Széll Kálmán Terv „nincs kőbe vésve”, és a 300 milliárdos MÁV-konszolidációt elhalasztják. Szeptember végén kiderült az is: az év végére 1184milliárd forintos hiányt vár a Matolcsy-tárca, ám ebbe nem számolják bele a BKV és a MÁV konszolidálását. A BKV adóssága 70 milliárd forint, a MÁV-nál 300 milliárd forintos konszolidációt terveztek. Akkor Banai Péter Benő helyettes államtitkár már arról beszélt: a költségvetési és a világgazdasági folyamatok miatt nem kizárt, hogy a konszolidáció nem vagy csak részben valósul meg. Amennyiben ez a döntés megszületik, úgy a kiadási oldal 378 milliárd forintos nyomástól mentesül.