Cél a Balaton
Eszerint a 2014-ig a „magyar tenger” déli partján futó vonalon Balatonaligától Balatonszentgyörgyig kicserélnék a fővonali vágányokat. A rekonstrukciós munkákkal azt szeretnék elérni, hogy a vonatok a MÁV menetrendkönyveiben 30-as jelzéssel szereplő vonalon óránként akár 120 kilométeres sebességgel is közlekedhessenek. A tervek szerint az idén induló, és az előzetes számítások szerint hozzávetőleg 16 mil liárd forintba kerülő fejlesztések során gondoskodnának a vonatok által keltett zaj mérsékléséről is. Megújulnának a felsővezetékek és a biztosítóberendezések. A kapcsolódó fejlesztések keretében pedig számos veszélyes szintbeli útátjárót aluljáróval váltanának ki.
Ezzel párhuzamosan 2012 első felében állhatnak össze aHajmáskér–Balatonfűzfő-vasútvonal engedélyezési tervei is. Az új vonal megépítése a NIF szakértői szerint azzal az előnnyel járna, hogy a MÁV vonatai a főváros irányából a jelenleginél gyorsabban érhetnék el a Balaton északi partját. De a tervmellett szól az is, hogy az új vonal szerephez juthatna Veszprém közvetlen balatoni csatlakozásának megteremtésében is.
A Balaton körüli vasúti fejlesztésekről előreláthatólag komplex megvalósíthatósági tanulmány készül. Összeállítóinak több, előre meghatározott kérdésre kellene megtalálniuk a választ. Így a többi között javaslatot kellene tenniük a part menti vasútvonalak kétvágányúsítására, új megállóhelyek létesítésére, valamint P+R parkolók kialakítására.
A tanulmány eredményeitől függ az is, hogy néhány év múlva milyen vonatok szállítják majd az utasokat a tóparti települések között. A lehetőségek között azonban már most számon tartják az olyan járművek beszerzését, amelyek egyszerre felelnek meg a városi, illetve a nagyvasúti közlekedés feltételeinek. A „tram-train” rendszerű szerelvények Siófokon és Kaposváron villamosként, a két város között vonatként közlekedhetnének.