Terjeszkedhet az Audi

Kiemelt közérdekre hivatkozva hagyta jóvá az Európai Unió az Audi következő magyarországi beruházását.

Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter kormányszóvivői tájékoztatón jelentette be, hogy kiemelt közérdekre hivatkozva az Európai Unió jóváhagyta az Audi Hungaria tulajdonába került földterület átminősítését, mely részben a Natura 2000 területén van. A miniszter elmondta, hogy ezzel elhárult az egyetlen akadály a győri bővítés és az új autógyár építése előtt.

Az Audi a bővítéshez kétszáz hektárnyi területet vásárolt az egykori lőtérből, így győri iparterülete 174 hektárról 370 hektárra nőtt. Ennek egy része a Natura 2000 környezetvédelmi programhoz tartozott, és az átminősítéshez meg kellett szerezni az európai uniós jóváhagyást. Az eljárástól függetlenül már korábban elkezdődhettek a munkálatok, mert a jelenlegi és a leendő gyárterületet összekötő 56 hektárnyi föld beépítéséhez eddig sem volt szükség különleges engedélyre.

Az Audi és a magyar kormány tavaly szeptemberben aláírt megállapodása értelmében a német konszern 900 millió eurós beruházást valósít meg Győrben, ahol a jelenlegi évi kétmillió darabos kapacitású motorgyár és hatvanezres kapacitású autóösszeszerelő üzem mellett zöld mezős beruházásként teljesen új gyár épül, a tervek szerint 2013-tól évi 125 ezer autó készül majd az új üzemben. A csütörtöki tájékoztatón a nemzetgazdasági miniszter elmondta, hogy a beruházás keretében 1500 új munkahely létesül, és az Audi összesen 15 ezer család megélhetését biztosítja majd.

A miniszter megérkezik a sajtószobába – Ezúttal jó hír jött Brüsszelből
A miniszter megérkezik a sajtószobába – Ezúttal jó hír jött Brüsszelből

Jó ütemben halad az Opel 500 millió eurós szentgotthárdi új motorgyárának építése is: az 1992 óta működő motorés hengerfejgyár mellé épülő új üzem évi 500 ezer motort állít elő 2012 végétől. A nemzetgazdasági miniszter említést tett a kecskeméti Mercedes gyár vezetőjével történt megbeszélésről is, melyen Frank Klein igazgató elmondta, hogy rendben megy a beruházás, jól halad a dolgozók felvétele, több magyar már a Mercedes stuttgarti gyárában van gyakorlaton. Kecskeméten 2013 végén indul – és a tervezettnél nagyobb volumenű lesz – a termelés, mely a teljes felfutáskor évi 130 ezer autót jelent majd.

A három autógyár termelése 2014 végére eléri majd az évi 600–700 ezer darabot. Matolcsy György úgy látja, a magyar autóipar bruttó hazai termékhez mért aránya a jelenlegi 3,1 százalékról 2013 végére megduplázódik, köszönhetően a három óriásberuházásnak.

Visszaforgatott nyereség

Győri telepén az Audi eddig 3,89 milliárd eurót ruházott be. Minden évben magyarországi beruházásra fordította nyereségét, ami évente átlagosan 200–250 millió eurót jelentett eddig.

Győrben mostanáig félmillió autó és közel húszmillió motor készült. A cégnél jelenleg 5800-an dolgoznak, a létszám 2013-ra bőven 7000 fölé bővül. A benzines és dízel hajtóműveket az Audi, Seat, Skoda, Volkswagen modelleken kívül a Lamborghini és Spyker sportkocsikba is beépítik.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.