Újragondolják a városnéző buszok ügyét
Mint arról lapunkban elsőként beszámoltunk, egy közgyűlési határozat értelmében áprilistól csak EURO 4-es, 2013. január elsejétől pedig csak EURO 5-ös motorral felszerelt buszokkal lehetne városnéző túrákat szervezni Budapesten. A zömmel kis- és középvállalkozásokat érintő szigorítás sok tízmillió forintos költséget róna teljesíthetetlenül rövid határidővel az érintett cégekre.
A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete NiT Hungary és a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) is úgy ítélte meg, hogy alkotmányossági és versenyjogi problémákat is felvet a szűk kört érintő, diszkriminatív terv, aminek elfogadása ráadásul nem vezetne a legfőbb célhoz, a levegőminőség számottevő javulásához a belvárosban. Budapesten naponta körülbelül másfél ezer autóbusz közlekedik, ezek közül –főként nyáron – legfeljebb harminc-negyven szolgál városnéző túrákat.
A két szakmai szervezet levélben fordult a főpolgármesterhez, és úgy tűnik, nem eredménytelenül. A fővárosi önkormányzat és a városnéző buszos cégek képviselőinek egyeztetése eredménnyel járt. Az átdolgozásra visszaküldött tervezet új változata a területhasználattal összefüggő megoldatlan problémákat is rendezni hivatott majd – szól a megállapodás.