Röviden
Másra mutogat a becsődölt Aeroviva
Csak feleannyi utas fizetett be az Aeroviva utazási iroda charter járatokkal szervezett útjaira, mint amennyivel azok gazdaságosan működhettek volna. A forgalom az elmúlt években csökkent, a cég így több százmillió forint veszteséget halmozott fel ezen a területen – indokolta a cég az MTI-nek küldött közleményében, miért állították le működésüket. Ám az okok között az is szerepelt, hogy a cég partnere, a chartergépeket üzemeltető Travel Service (TS) nem tudta megszerezni a megfelelő működéshez szükséges engedélyeket. Ezt a TS vezetője cáfolta, hozzátéve: a 9200 helyből az Aeroviva csak kétezret tudott eladni. Az Aeroviva tulajdonosát lapzártáig nem tudtuk elérni. (V. G. G.)
Vége az autóvásárlási programoknak Kínában
Kínában januártól megszűnik az a kedvezmény, amelyet az autóvásárlók kaptak, ha üzemanyag-takarékos kisautót vettek. A pénzügyminisztérium keddi közlése szerint január 1-jétől tízszázalékos forgalmi adót vetnek ki az 1,6 literes, vagy annál kisebb autókra. A kis fogyasztású kocsik vásárlásának támogatását a kormány 2009-ben indította útjára a kínai autóipart támogató egyéb ösztönző intézkedésekkel együtt. (MTI)
Jövőre is drágulhat az arany
Tizenegy éve drágul az arany, az idén euróban számolva 37 százalékkal emelkedett az ára, és a lendület egészen 2012-ig kitarthat – állítják elemzők. A növekedés fennmaradását arra alapozzák, hogy a fejlett ipari államok – benne természetesen az euróövezettel – elhúzódó válsága és az amerikai monetáris politika úgynevezett mennyiségi enyhítő lépései miatt, a pénzpiacokat elárasztó dollármilliárdok a viszonylag alacsony kockázat mellett jelentős hozamot ígérő aranyban találhatják meg a helyüket. (MTI)