Készül a MÁV-csoport stratégiája
AMÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte: már rövid távon is feladatuknak tekintik az utazási igényekhez igazodó kínálati ütemes menetrendstruktúra kialakítását, az utas komfort, szolgáltatási színvonal növelését. A budapesti és az elővárosi vonalak ugyancsak kiemelt kérdést jelentenek, ezért van jelenleg is napirenden a vasút és a főváros együttműködése. A vasúti pályák állapotával kapcsolatban Szarvas Ferenc elmondta: a pályák 50 százalékán a közlekedésbiztonság szem előtt tartása miatt lassújel-korlátozás alatt áll. A lassújelek feloldásához szükséges beruházásokhoz több tízmilliárd forintra lenne szükség.
A MÁV-csoport a 2010-es évet mintegy 40 milliárd forint veszteséggel zárja – mondta. A vasúttársaság – az előzetes adatok alapján – 43,1 milliárd forint veszteséggel működött a pályavasúti és központi szolgáltatásokból, a vasúti személyszállítást lebonyolító MÁV-Start Zrt. 211 millió forint, a vontatást végző MÁV-Trakció Zrt. 1,64 milliárd forint, a járműkarbantartással foglalkozó MÁV Gépészet Zrt. 107 millió forint mérleg szerinti nyereséget könyvelhet el. Az utasszám, illetve utaskilométer tekintetében a 2010. évi előrejelzés néhány százalékos csökkenést mutat. A MÁV-nál optimistán tekintenek a jövőbe, bíznak elképzeléseik helyességében, ezért a tendencia megfordulását és az utasok számának kismértékű emelkedését, az elégedettségi szint javulását várják – hangsúlyozta Szarvas Ferenc.