Az Orangeways beveheti a budai Várat

Döntést hozhat ma a BKV a midibusztenderen, a bizottság már megtette ajánlatát a közlekedési vállalat vezetése felé. A járműpark felfrissítésének költsége az első körben 1-1,5 milliárd forintba kerülhet.

Ma dönt a BKV Zrt. igazgatósága, s várhatóan pénteken hirdetnek eredményt az immár majd másfél éve húzódó midibusztenderben – tudta meg a Népszabadság. Mint korábban beszámoltunk róla, október elején a pályázók korábbi hetes csoportja kvartetté szűkült, miután csak négyen adták be árajánlatukat az újabb pályázati körben. Információink szerint a Vértes Volán, a Panoráma Tourist Kft., az Orangeways Zrt. és a VT-Transman versenyez a 40 jármű leszállításáért és a járatok üzemeltetéséért. A jelentkezők más-más gyártókkal állnak kapcsolatban, így azt sem lehet tudni, hogy milyen márkájú buszok váltják majd a kiszolgált Ikarusokat például a budai Vár személyforgalmát bonyolító járaton.

Az Ikarus–405-ösök üzemeltetése már gazdaságtalan a BKV számára, ez indokolja a flottacserét
Az Ikarus–405-ösök üzemeltetése már gazdaságtalan a BKV számára, ez indokolja a flottacserét

A tender tavaly nyári kiírását – a BKV szerint – az indokolta, hogy a társaság által üzemeltetett IK–405-ösmidibuszok meghibásodási aránya roppant magas, így üzemeltetésük gazdaságtalan a vállalat számára. Ha valamely oknál fogva mégsem születne döntés, akkor tovább húzódna a folyamat. Ez a azonban kevéssé tűnik valószínűnek, főleg annak ismeretében, hogy – lapunknak a közlekedési vállalattól származó információi szerint – a benyújtott anyagok kiértékelésére létrehozott bizottság már megtette ajánlatát a BKV vezetése felé.

Forrásunk megjegyezte, a négy pályázó közül a legkedvezőbb ajánlatot az eddig elsősorban diszkontautóbusz-járatokat működtető Orangeways tette, de ennél többet nem kívánt elárulni. Csupán annyit jegyzett meg, ez korántsem jelenti azt, hogy végül az említett cég fut be győztesként a pénteki eredményhirdetésen.

A tenderrel összefüggő eredményekkel, leadásokkal kapcsolatos időpontokat a közlekedési vállalat többször halasztotta. Idén késő tavasszal már úgy tűnt, eredménytelennek nyilvánítják a pályázatot. Mindezek mögött a műszaki elvárásokkal szemben megfogalmazott kritika volt. A BKV ugyanis szeretné a már működő első ajtós felszállási rendbe bevonni az új vonalakat is, amelyeken a most beszerzendő járművek teljesítenek majd szolgálatot. Ehhez igazította elvárásait, az ebből fakadó nézeteltéréseket azonban a nyár folyamán sikerült tisztázni.

Mindenesetre a kandidálók és szimpatizánsaik között, ahogy a pályázat korábbi szakaszában, úgy most is késhegyre menő csata zajlott, s amit csak lehet, „bedobtak” a siker érdekében – pozitív és negatív értelemben egyaránt. Lapunk is kapott például olyan levelet az elmúlt hónapban, amely több induló tőkehelyzetének nem megfelelő rendezettségére hívta fel a figyelmet. Megkeresésünkre azonban mindkét megnevezett vállalat rendelkezésünkre bocsátotta azokat a papírokat, amelyekkel igazolták, hogy a megfelelő időben rendezték a törvényi előírások által elvárt tőkehelyzetüket.

Az üggyel s a lehetséges döntéssel kapcsolatban a BKV-t is kerestük, ám a sajtóosztályon csupán annyit mondtak a döntést firtató kérdésünkre, hogy amennyiben lesz határozat, akkor arról közleményt adnak ki. Az ajánlatok október elejei leadása után egyébként a cég október végére, november elejére ígért eredményt a mintegy 1-1,5 milliárd forintosra taksált tenderen. A megbízás értéke ráadásul idővel növekedhet is, mert a BKV opcióként további 60 járművet is igénybe vehet a nyertestől. Az viszont egyelőre nem világos, hogy a többszöri halasztás után milyen határidővel számol a BKV új midibuszoknak munkába állását illetően.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.