A válság visszahozza a magyar piacra a Ladát
Különösen a Niva lehet népszerű, és 3,39 millió forintos bruttó árával versenyképes is a terepjárók között. A korábbi importőr HungaroLada már nem működik, viszont jó a híre a márkának, így az indiai Tata és a kínai CEO Shuanghua mellett orosz autókat is forgalmaznak kecskeméti telepükön. Érdeklődésünkre az ügyvezető elmondta, hogy 2012-től tervezik a szuperolcsó, 3000 dollárért kínált indiai Tata Nano európai változatának és más Lada-modelleknek a forgalmazását.
A Lada mellett további új márkák is érkeznek. Amikor a kilencvenes évek elején az Opel bejött a magyar piacra, nem volt teljes a kínálata, ezért az ugyancsak General Motors tulajdonú Isuzu modelljeivel pótolta a hiányt, de nemcsak itt, hanem Európa-szerte. Akkoriban eredeti jelvénnyel, később már Opel emblémával kerültek kisteherautók és terepjárók a magyar piacra. Aztán az angliai Lutonban elindult a hiánypótló Opel és Vauxhall Frontera gyártása, ezután a japán márkától a General Motors már csak dízelmotorokat vásárolt.
Az Isuzu most önálló márkaként tért vissza a magyar piacra: a Polár Mobil kétéves tárgyalássorozat után kapta meg az importőri jogot, ám ahogy Andrew Prest ügyvezető elmondta, a válság miatt 2008 helyett csak idén októberben kezdik meg a forgalmazást. Hogy mégis belekezdtek, annak az a magyarázata, hogy az Isuzu immár hatodik éve dinamikusan fejlődik az európai piacon, vagyis jónak látszik a bevezetés ötlete. Prest szerint három év alatt érnék el a 4 százalékos piaci részesedést: jövőre 130 autó eladása a terv, ami a magyar pick-up-piac 5 százaléka, a 2012-re tervezett 300 autó tíz százalékot jelentene.