Öt Eiffel-torony helyett egy autógyár

Májusban még egy konténerbarakkban, most már az egyik kész üzemcsarnokban tartott sajtótájékoztatót Frank Klein, a Mercedes-beruházás vezetője és a gyár jövőbeni igazgatója.

Ígérete szerint rekordidő alatt megépül a 800 millió eurós gyár. Naponta 1600-an dolgoznak az építkezésen, és 2011. májusra kulcsra kész lesz a gyár. Az irodák már a következő hetekben végleges helyükre költöznek a barakkokból, és elkezdik a hegesztő robotok telepítését.

A beruházás jó lehetőségeket kínál a magyar cégeknek is, hiszen az építkezési munkálatok több mint nyolcvan százalékára kaptak megrendelést. A későbbi üzemeltetés során is nyílnak további lehetőségek a magyar partnerek előtt. A projekt előrehaladásának megfelelően az első megbízásokat már meg is kapták, jövőre pedig további kiírások várhatóak. Az autókhoz szükséges gyártási alapanyagok beszállítására 17 magyar cég nyert el több száz millió eurós megrendeléseket – lapunk kíváncsi lett volna a vállalkozásokra, de az igazgató nem nevezte meg azokat, mondván, csak az év végén ismertetik a beszállítói névsort.

Az igazgató elmondta, hogy a térség legvonzóbb munkaadójává akarnak válni. A projekt törzsgárdája jelenleg 650 fő, ebből 450 magyar. Az év végéig hétszázra bővül a létszám, háromszáz munkatárs Németországban kap majd képzést. Jövőre 1500 dolgozó felvételét tervezik, elsősorban a gyártás területére, majd 2012-ben 2500 főre kell feltölteni a létszámot, melynek során a kecskeméti régióra koncentrálnak.

A kecskeméti gyárba eddig beépített 35 ezer tonna acélból öt Eiffel-toronyra futná. Az építkezésről 11,5 ezer terv készült, 45 építési engedélyt hagytak jóvá, 160 mérnök, geológus és műszaki vezető dolgozik a projekten. Az új kecskeméti gyárban 2011-ben indul a próbagyártás, 2012-től pedig évi százezer Mercedes-Benz A és B osztályú modell készül itt.

Frank Klein vázolja az építkezés menetét
Frank Klein vázolja az építkezés menetét
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.