Eladó a Figyelő
Lapunk kérdésére Ivanics Eszter, a cég PR-menedzsere elmondta: azért döntöttek a meghívásos tender mellett, mert a kiadó „egy meghatározott körben” látja jónak értékesíteni a céget. Hogy e kör mely cégekből áll, azt nem részletezte, s azon kérdésünkre sem válaszolt, hogy az adott cégek kifejezték-e érdeklődésüket. Értesüléseink szerint ugyanakkor az eladás során szempont, hogy a lap az új tulajdonos alatt is megőrizhesse eddigi függetlenségét és hangvételét. A lap bevételét és nyereségességét firtató kérdésünket a cég elhárította.
A Sanoma annak ellenére hozta meg a döntést, hogy a Figyelő a cég egyik legpatinásabb márkája. – A hetilap a válságidőszakban is stabilan teljesített: megőrizte és egyes időszakokban növelni is tudta példányszámát, amely az utóbbi fél évben 11–12 000 között mozgott – szögezi le a kiadó. A döntés oka, hogy a cég a jövőben magasabb nyereségű tevékenységek létrehozására és akvizíciójára kívánja fordítani kapacitásait, hogy hosszú távra biztosítsa fenntartható működését.