Röviden

Környezetterhelési útilleték kipipálva

Megállapodtak az Európai Unió tagországainak közlekedési miniszterei pénteken arról az uniós szabálymódosításról, amelynek értelmében a tagországok az úthasználati díjakba a környezetterhelés és zajártalmak miatti többletköltséget építhetnek be a teherautók esetében. A több éve zsákutcában toporgó tárgyalások után, szoros szavazati aránnyal elfogadott kompromisszum az úthasználati díjakkal foglalkozó, úgynevezett Eurovignette-irányelv módosítását jelentené. Az elvi megállapodást – amelyet már a találkozó előtt számos politikai és szakmai bírálat ért – még az Európai Parlamentnek is jóvá kell hagynia. (MTI)

Összesen 110 ezer autót hív vissza a Suzuki

Több, mint 110 ezer autót hív vissza a Suzuki Motor Corp. az oldalsó visszapillantó tükrök lehetséges meghibásodása miatt – jelentette a Kyodo News japán hírügynökség. A visszahívás összesen öt modellt érint, köztük a Magyarországon gyártott Swiftet is. A japán közlekedési minisztériumnak címzett jelentés szerint az intézkedés a 2007 májusa és 2009 szeptembere között gyártott Swift, SX4, MR Wagon, Cervo, valamint a Suzuki által a Nissan számára összeállított Moco típusú autókra vonatkozik. A Suzuki szerint az oldalsó tükrök rögzítő csavarjait ragasztóanyaggal kell megerősíteni, mivel azokat a jármű által keltett rezgések meglazíthatják, s ez a tükrök leeséséhez vezet. (MTI)

Az euróövezetben már gyorsult az infláció

Az euróövezetben 1,8 százalékra gyorsult a fogyasztói árak éves szintű növekedése szeptemberben az augusztusi 1,6 százalékról, elsősorban az energia drágulása miatt, havi összevetésben ismét 0,2 százalékkal nőttek az árak – közölte pénteken az Eurostat. Az Európai Unió statisztikai szolgálatának adatai megegyeznek az előzetes becsléssel és a szakértői előrejelzésekkel. (MTI)

Egyre nagyobb a sztrájk esélye a Rail Cargónál

Rövidesen sztrájk lehet a Rail Cargo Hungariánál, miután a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) szerint egyre kisebb az esélye a megállapodásnak. A cég osztrák tulajdonosa, a Rail Cargo Austria ugyanis nem akar elállni a 460 magyar munkavállaló csoportos létszámleépítésétől – közölte a kollektív munkaügyi vita után a VDSZSZ. (MTI)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.