Ibiza, sportos hátizsákkal

Ibiza is változik. Persze arról nincs szó, hogy a buliparadicsomként elhíresült sziget afféle nyári csendéletté szelídült volna. Ám a népszerű üdülőhely nevét viselő Seat modelljének frissiben bemutatkozó kombiváltozata kétségkívül családiasabb képet mutat, mint a korábbi példányok.

Igaz, valamiféle reform szükségszerűvé is vált a cégnek, mert amíg a márka stabil piacvezető Spanyolországban, addig a kontinens többi államában továbbra sem képes kiemelkedő eredményeket produkálni. Ennek nyomán az Ibiza ST elsődleges feladatául azt kapta, hogy új vásárlói réteget csábítson a márkához. A miszszió korántsem tetszik lehetetlen küldetésnek.

A Sport Tourennek új vásárlói réteget kell a spanyol márkához csábítania
A Sport Tourennek új vásárlói réteget kell a spanyol márkához csábítania

Egyrészt azért, mert a modellnek nem kell versenytársak tucatjaival megküzdenie, hiszen meglehetősen kevés kombi szerepel a kisautó-kínálatban. Másrészt, mert az új Ibiza ígéretes autónak mutatkozik. A kocsi majd húsz centiméterrel hosszabb, mint a korábbi ötajtós változat, csomagtere pedig négyszázharminc literes, és az ülések ledöntésével két és félszeresére bővíthető, vagyis a sportos szabású hátizsákkal sem szűkös az ST.

A modell kiváló minősítéseket szerzett a törésteszteken, a gyár szakemberei nem is győzik hangsúlyozni, hogy rendkívül biztonságos gépet építettek. Hab a tortán: az autó viszonylag olcsó; a Magyarországon júliustól rendelhető, szeptembertől értékesített jármű alapára a hárommillió forintot sem éri el.

Persze az Ibiza az újszerű vállalkozás nyomán sem hagyja el a Seat identitását. Az autó barcelonai nemzetközi bemutatóján a cég illetékesei unosuntalan hangoztatták, hogy a modell továbbra is őrzi sportos, dinamikus, fiatalos jellegét, ám „fennhatóságát” igyekszik kiterjeszteni a kiscsaládos rétegre is. A márka központi üzenete az öröm, melyet ezúttal nem is lehet elvitatni, hiszen például a gép 1,6-os dízel változatát vezetni igen kellemes élmény... Ugyanakkor az 1,2-es dízel nem ajánlott önjelölt autóversenyzőknek, noha a 4,9 literes városi fogyasztás nyomán jelentős érv szól mellette. Az Ibiza ST hatféle motorral kerül piacra; a kínálat a 75 lóerős 1,2-es dízeltől egészen a 105 lovas TSI-ig terjed.

Afelől kétségünk sem lehet, hogy az autó fejlesztői sokat tettek azért, hogy a spanyol fi atalok kedvenc márkája egyre több garázsban bukkanjon fel, ám abban is biztosak lehetünk, hogy a magyarországi piacot a jelentős erőfeszítések ellenére sem forgatja fel az Ibiza ST megjelenése. Pedig ezzel a modellel nagyot tévedni aligha lehet.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.