Ma döntés születhet a Malévról
Egy ilyen javaslat azonban arra utalhat, hogy a magyar és az orosz kormány legalább főbb részleteiben megállapodott a cég jövőjéről, annak érdekében, hogy a légitársaság tovább üzemelhessen. Egy új tulajdonos általi tőkerendezésre csak az oroszok egyetértésével kerülhet sor, tehát ilyen javaslat is csak akkor lehetséges, ha erről a mai közgyűlésig megállapodás született.
A kérdés ugyanis az, ki ad tőkét a társaságnak, amely a legutóbbi nyilvános adatok szerint 14,4 milliárd forintos tőkepótlásra szorul. Aligha kétséges, hogy az orosz kisebbségi tulajdonos, a Vnyesekonombank nem vállalja a tőkepótló szerepét, s a magyar állampolgár, jelenleg többségi tulajdont birtokló Költő Magdolna is többször jelezte már, hogy nem tud ilyen mértékű tulajdonosi terheket vállalni.
Az AirBridge Zrt.-be természetesen beléphet egy új tulajdonos is, amely képes finanszírozni a tőkerendezést, friss tőke bevonásával. Tőkévé konvertálhatja a Malév köztartozásait a magyar állam is, miképp az is lehetséges, hogy tőkét ad a társaságnak, amelyben tulajdonossá válik, majd a cég ezt a köztartozások teljes, avagy részleges rendezésére fordíthatja.
Mint korábban megírtuk, a közgyűlés napirendjén a tőkehelyzet rendezése, az alapszabály módosítása, új felügyelőbizottsági és igazgatósági tagok választása, valamint a jegyzett tőke leszállítása szerepel –utóbbi oka a veszteségrendezés. Ezt követheti a tőkeemelés. Lapunk úgy tudja: igen súlyos következményei lehetnek, ha a tőkeemelés nem következik be.
Ha ugyanis ma sincs döntés, a közgyűlést eredménytelenné kell nyilvánítani, újat pedig legkorábban február végén lehet rendezni. Ez esetben a Malévnak külső forrásból kell finanszíroznia a működését, amire szakértők szerint nagyon kevés esélye van.