Zuhanó kgfb-díj

Az idei kgfb-kampányban 12 600 forintra zuhant az átlagdíj, kiugró az újrakötések aránya, a biztosítók a többiekkel szemben rendkívül nagylelkűek a most váltókkal, és egyre népszerűbbek a kiegészítő termékek.

Félidejénél tart az idei kötelező gépjárműfelelősség-biztosítási (kgfb) kampány. A kötelező.hu tapasztalatai alapján tavalyhoz képest kiugró az újrakötések aránya. A Netrisk.hu szerint nem várt újabb áresés következett be: az autósok jóval nagyobb arányban kötnek kiegészítő termékeket kötelező biztosításuk mellé, mint az előző években. Az átlagdíj immáron csupán 12 600 forint.

A kötelező.hu közleménye szerint az idei kötelezőkampányban ismét a hűséget „büntetik” a biztosítók: a kettős tarifa hatására az összes váltó között a tavalyi 25 százalékról újra 37 százalékra ugrott a kötelezőjüket a saját biztosítójuknál felmondó, majd kedvezőbb áron újrakötő autósok aránya.

A szakportálon a legtöbben eddig a K&H-hoz, az Uniqához és a Köbéhez szerződtek. A felmondásokat is figyelembe véve az állományát leginkább az Uniqa, a Genertel és a Wabard tudta növelni az első két hét során.

A portál tapasztalatai szerint hiába hozzák előre az évközi évfordulós autósok a kötéseiket: átlagosan 36 százalékkal fizetnek többet, mint azok a társaik, akiknek az idei kötelezője december 31-én jár le. Ennek oka egyértelműen az, hogy a kampányban az utóbbiakért folyik élesebb küzdelem, ami plusz kedvezmények bevetésével is jár.

A Netrisk közölte: a portálon megkötött első százezer kötelező biztosításból csaknem 24 ezret az Uniqa, 14 ezret a KÖBE, 13 ezret a K&H, 10 ezret a Posta, 8700 darabot pedig az Allianz vitt el.

A sorrend a kampány második felében várhatóan már nem változik. A baleseti adó elfogadása viszont felélénkítheti a kampány utolsó hetét. A kötelező mellé az idén jóval többen kötnek kiegészítő termékeket. Legnépszerűbb közülük a mini casco.

A portál szerint az idei kampány érdekessége a nem várt újabb áresés, és a baleseti adó bevezetése mellett az, hogy az autósok jóval nagyobb arányban kötnek kiegészítő termékeket kötelező biztosításuk mellé, mint az előző években.

A portálon duplájára nőtt a múlt évhez képest a cascót választók aránya.

Második a népszerűségi sorrendben a kátyú-, harmadik a gyorshajtás-biztosítás, a negyedik legkeresettebb pedig a Netrisk Angyal autós asszisztencia.

Az idei kampányban először elérhető Mol-benzinkártyák iránt szintén kiemelkedő az érdeklődés. A Netrisk ügyfeleinek a Mol töltőállomásokon literenként 10 forintos árengedményt kínáló üzemanyagkártyára percenként 2 darab igénylés érkezik a kötelező váltás során.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.