Zsebébe nyúlt az állam a Malév miatt

Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) 2,2 millió euró tulajdonosi kölcsönt nyújtott a Malév Vagyonkezelő Kft-nek, hogy az fizetni tudja a légitársaság MFB-vel szemben fennálló hiteleit. A Malév ugyanis nem fizeti azokat a bérleti díjakat, amelyekre a privatizációs szerződésben vállaltak kötelezettséget.

A Malév privatizációjakor létrehozott és állami tulajdonban lévő Malév Vagyonkezelő Kft-hez kerültek a magánosításkor a légitársaság egyes vagyonelemei, közöttük a Malév márkanév, egy Boeing 767-200-as  repülőgép, valamint a Százhalombatta és a ferihegyi repülőtér között  húzódó kerozin szállítóvezetéknek a repülőtér határán kívül eső szakasza. A légitársaság, a privatizációs szerződés szerint, bérleti díjat fizet a vagyonelemekért a Malév Vagyonkezelő Kft-nek, amelyik a légitársaság MFB-vel szemben fennálló hitelét törleszti.

Száraz Gábor, az MNV Zrt. kommunikációs igazgatója az MTI-nek megerősítette az mfor.hu értesülését, s beszámolt arról is: a Malév már 2,2 millió eurós  hátralékot halmozott fel a vagyonkezelővel szemben. Mivel a Malév  Vagyonkezelő állami tulajdonban van, ha nem törleszti az MFB hitelt késedelmi kamatot kell fizetnie. A többletteher elkerülése érdekében juttatott 2,2 millió euró tulajdonosi kölcsönt a Malév Vagyonkezelőnek az MNV, az erre a célra elkülönített keretéből. Ezt akkor fizeti vissza az MNV-nek a Malév Vagyonkezelő, ha a  légitársaság kiegyenlíti számláját. Ugyancsak tartozás fejében a Budapest Airport Zrt.-hez került a Malév 15 százalékos tulajdonrésze a Lufthansa Technik Kft-ben. Ez azonban Németh Krisztina, a Malév  szóvivője szerint nem okoz változást a légitársaság üzletmenetében.

A légitársaság tőkerendezéséről a január 27-re összehívott  közgyűlésen döntenek. A Malév legutóbbi rendkívüli közgyűlésén visszahívták az igazgatóságából Borisz Abramovicsot, az igazgatóság  elnökét és Alexander Abramovics igazgatósági tagot, a tulajdonos  AirBridge Zrt. javaslatára. Egyben a tulajdonosok felkérték a  légitársaság igazgatóságát, hogy vizsgálja meg a tőkerendezés  lehetséges módjait, egyebek mellett a tőkeleszállítás és a  tőkeemelés lehetőségeit. Lapunk értesülései szerint a légitársaság üzemeltetését az  orosz Aeroflot veszi majd át, ezzel - az Aeroflot kisebbségi tulajdona mellett - nem kerül veszélybe a Malév státusza.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.