Zsebébe nyúlt az állam a Malév miatt
A Malév privatizációjakor létrehozott és állami tulajdonban lévő Malév Vagyonkezelő Kft-hez kerültek a magánosításkor a légitársaság egyes vagyonelemei, közöttük a Malév márkanév, egy Boeing 767-200-as repülőgép, valamint a Százhalombatta és a ferihegyi repülőtér között húzódó kerozin szállítóvezetéknek a repülőtér határán kívül eső szakasza. A légitársaság, a privatizációs szerződés szerint, bérleti díjat fizet a vagyonelemekért a Malév Vagyonkezelő Kft-nek, amelyik a légitársaság MFB-vel szemben fennálló hitelét törleszti.
Száraz Gábor, az MNV Zrt. kommunikációs igazgatója az MTI-nek megerősítette az mfor.hu értesülését, s beszámolt arról is: a Malév már 2,2 millió eurós hátralékot halmozott fel a vagyonkezelővel szemben. Mivel a Malév Vagyonkezelő állami tulajdonban van, ha nem törleszti az MFB hitelt késedelmi kamatot kell fizetnie. A többletteher elkerülése érdekében juttatott 2,2 millió euró tulajdonosi kölcsönt a Malév Vagyonkezelőnek az MNV, az erre a célra elkülönített keretéből. Ezt akkor fizeti vissza az MNV-nek a Malév Vagyonkezelő, ha a légitársaság kiegyenlíti számláját. Ugyancsak tartozás fejében a Budapest Airport Zrt.-hez került a Malév 15 százalékos tulajdonrésze a Lufthansa Technik Kft-ben. Ez azonban Németh Krisztina, a Malév szóvivője szerint nem okoz változást a légitársaság üzletmenetében.
A légitársaság tőkerendezéséről a január 27-re összehívott közgyűlésen döntenek. A Malév legutóbbi rendkívüli közgyűlésén visszahívták az igazgatóságából Borisz Abramovicsot, az igazgatóság elnökét és Alexander Abramovics igazgatósági tagot, a tulajdonos AirBridge Zrt. javaslatára. Egyben a tulajdonosok felkérték a légitársaság igazgatóságát, hogy vizsgálja meg a tőkerendezés lehetséges módjait, egyebek mellett a tőkeleszállítás és a tőkeemelés lehetőségeit. Lapunk értesülései szerint a légitársaság üzemeltetését az orosz Aeroflot veszi majd át, ezzel - az Aeroflot kisebbségi tulajdona mellett - nem kerül veszélybe a Malév státusza.