"Volt haszna" a BKK és a taxisok közötti tárgyalásnak
– Volt haszna és eredménye a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) folytatott csütörtöki megbeszélésnek – mondta a Népszabadságnak Karsai Katalin, a Magyar Taxisok Szakszervezetének (MTSZ) kommunikációs vezetője. Alapvetően az volt a cél, hogy a tárgyaláson több kérdés mellett valamiféle együttműködésre jussanak a BKK taxisokat érintő ellenőrzésével kapcsolatban, s ebben születtek ígéretek.
Mint ismeretes a Magyar Taxisok Szakszervezete a múlt héten demonstrációt tartott a városháza előtt a taxirendelet általuk vélt problémái miatt. Ezt követően a fővárosi közgyűlésen Tarlós István főpolgármester arra utasított a feleket, hogy üljenek egymással asztalhoz.
Ezen az egyeztetésen az érdekvédelem azt szerette volna, ha például az ellenőrzések során az eljárásrendi következetesség és kiszámíthatóság számukra is felismerhető válik. Ezzel kapcsolatban azt az ígéretet kapták, hogy a vállalat eddig nem publikált ellenőrzési belső szabályzatát a sofőrök számára is elérhetővé teszik. Ennek részeként egy fontos elem megváltoztatása elől sem zárkóztak el a BKK illetékesei. A szakszervezet ugyanis ígéretet kapott arra, hogy a taxisok vizsgálatai során a korábbiakhoz képest megengedőbbek lesznek. Ez nem azt jelenti, hogy hibák, hiányosságok fölött „elsiklanának" az ellenőrök – magyarázta Karsai. (Lapunknak beszámoló sofőrök szerint, ha valakinél hiányosságra bukkantak az ellenőrök, akkor visszavonták a drosztengedélyét.)
A BKK részéről annyit jeleztek, hogy ha valamely taxisnál problémára bukkannak, akkor annak rendezésére ezek után 72 órát kap. Ezek mellett azt is jelezték feléjük, hogy megvizsgálják a drosztfelmontások miatti – ezt ugyanis a sofőr egész évre fizeti be – időarányos droszthasználati díj visszafizetésének lehetőségét. A tárgyalásokkal kapcsolatos további kérdéseinkre a szakszervezet vezetője nem kívánt válaszolni.