Vodafone: ez a piac még nem az a piac!

A várakozásokkal ellentétben nem indult fejlődésnek tavaly év végén, az idén év elején a mobiltávközlési piac, aminek növekedését Beck György, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója most 2010 őszére teszi.

Beck György szerdán Budapesten sajtótájékoztatón kifejtette: a növekedést meghatározza az is, hogy a munkanélküliekkel jelentősen megnőtt azoknak a száma, akik lemondanak a mobil használatáról. A magyar mobilpiac tavaly a becslések szerint értékben 6-8 százalékkal csökkent 2008-hoz képest, az iparági előrejelzések szerint várhatóan 2009-hez hasonlóan alakul a helyzet az idén is, s csak valamikor 2010 végén stabilizálódik a piac, illetve indul meg ezt követően a növekedés.

Beck György elmondta, a társaság az idén is az iparági lehetőségeknek, a fizetőképes keresletnek megfelelően fejleszt, mivel az invesztíció mértéke limitált. Beck április 1-től a magyar leánycégnél az igazgatóság elnöki tisztét is betölti, megjegyezte: azt várják, hogy a következő időszakban több nagy projekt is megvalósul, így például az autópályákon a használat-arányos díjfizetés, illetve a helyi közlekedésben a mobilfizetés lehetősége.

A vezérigazgató a március végén záruló elmúlt pénzügyi évről anyavállalati előírások miatt nem nyilatkozott, az adatokról csak később beszélhet. Elmondta, reméli, hogy az iparági szabályozás kiegyensúlyozottabbá válik, s nem szólnak bele drasztikusan a díjazásba. Az idén például az uniós szabályozás miatt 30 százalékkal csökkennek a végződtetési díjak, ami negatívan hat az iparág eredményességére.

Hozzátette, miközben a válság idején minden leányvállalatnak létszám-racionalizálást kellett végrehajtania, addig a Vodafone Magyarországra, Miskolcra telepítette regionális ügyfélközpontját, illetve Budapestre pénzügyi központját. A pénzügyi központban most mintegy háromszázan dolgoznak, de az idén újabb országok becsatolásával, újabb mintegy kétszáz munkatársat vesznek fel. A miskolci központban mintegy százötvenen dolgoznak, ám év végre a tervek szerint a számuk megduplázódik vagy még ennél is nagyobbra nő.

Beck György elmondta azt is, hogy korábbi szerződésének lejártával az idei év elején újabb három évre szóló szerződést írt alá a Vodafone-nal. Az elmúlt három évről elmondta, nagyon erős versenytársakkal kell megküzdeni a piacon, s ezért csak kis lépésekben tud előre haladni a Vodafone Magyarországon. A cégnek a teljes piacra kivetített részesedése 22,07 százalék, míg a csak aktív ügyfelek esetében 22,70 százalék, az árbevételt nézve pedig 23 százalék feletti, mivel a társaságnál a legmagasabb az egy főre eső átlagos költés.

A 2,6 millió fölötti ügyfélszámmal rendelkező társaság a mobil internet piacon egy év alatt kétszeresére növelte az aktív mobilinternezői előfizetői számát, s most több mint 187 ezer ilyen ügyfele van. Év végére a számuk a tervek szerint eléri a 250 ezret. A társaság áprilistól, mintegy 25 fővel létrehozza az üzletfejlesztési divízióját, a részleg feladata az lesz, hogy új szolgáltatási lehetőségeket tárjon fel a piacon.

 

Beck György: piaci növekedés 2010 őszétől
Beck György vezérigazgató: kísérlet indul a magyar piacon
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.