Vittük a papír törlőkendőt, mint a cukrot

A háztartási vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma átlagosan 3 százalékkal nőtt 2008 májusa és 2009 áprilisa között az előző hasonló időszakhoz képest - közölte a Nielsen piackutató szerdán.

A háztartási vegyi áruk és kozmetikumok piaca megközelíti az évi 300 milliárd forintot - derül ki a Nielsen felmérésének eredményeiből. Kiemelkedően, 9-11 százalék közötti mértékben nőtt a konyhai papír törlőkendő és toalett tisztító, a mosogatószer, valamint a toalett papír bolti eladása. A legnagyobb forgalmú kategóriák közül átlag felett, 6 százalékkal emelkedett a papír zsebkendő forgalma. A háztartási papíráruk piaci pozíciója főként a szélesebb választék következtében erősödött - olvasható az eredményekben.

A beszerzési helyek közül a hipermarketek tartják pozíciójukat: piaci részesedésük stabilan 39 százalék a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok forgalmából az utóbbi két év során. Egyre fontosabbá vált azonban a drogéria, amelynek piaci részesedése 25-ről 26 százalékra emelkedett. Növekvő szerepet játszik a vegyi áru és kozmetikum eladásában a szupermarket és a diszkont is.

A bolttípusok pozícióját jelentősen befolyásolja a láncok folytatódó terjeszkedése. Ugyanis öt új hipermarket nyílt az év első öt hónapjában, három szupermarket, de 22 diszkont, szerte az országban. A két nagy drogéria lánc közül a Drogerie Markt tizennégy új üzletet nyitott május végéig, a Rossmann pedig négyet. Hipermarketben kiemelkedően sokat adnak el mosószerből, légfrissítőből, tusfürdőből és öblítőből. Jóval átlag feletti a szupermarket és a diszkont piaci részesedése toalett papírból, papír zsebkendőből és konyhai törlőkendőből.

 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.